کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نارضایتی شدید مردم از تاخیر در تحویل خودرو


کد خبر : ۶۵۰۹۴یکشنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۳:۲۷۱۱۳۵۴ بازدید

یک مقام مسئول با بیان اینکه مردم از تاخیر در تحویل خودروهای خود از سوی خودروسازان ناراضی هستند، گفت: مردم پس از ارجاع موضوع به ...
نارضایتی شدید مردم از تاخیر در تحویل خودرونارضایتی شدید مردم از تاخیر در تحویل خودرو

یک مقام مسئول با بیان اینکه مردم از تاخیر در تحویل خودروهای خود از سوی خودروسازان ناراضی هستند، گفت: مردم پس از ارجاع موضوع به دستگاه قضا، بایستی با اعتماد کامل، منتظر تصمیم مقام قضایی باشند

به گزارش ایران جیب از مهر، موضوع تحویل خودروهای ثبت نامی به مشتریان همچنان یکی از معضلات جدی پیش روی مصرف‌کنندگان خودرو در سراسر کشور است و خودروسازان نیز بعضا در برخی از موارد، توجهی به مطالبات به حق مردم ندارند. در این میان نظارت بر عملکرد خودروسازان در تحویل به موقع خودروهای پیش‌فروش شده نیز به شدت ضعیف است و همین امر، موجب نارضایتی مردم را فراهم ساخته است.  

مروری بر پرونده عملکرد خودروسازان ظرف یکسال گذشته بر روی پیش فروش خودرو هم به خوبی این موضوع را تائید می‌کند که ظرف یکسال گذشته، اگرچه قیمت خودرو بالا رفت، اما مشتریان باز هم به خاطر نیازهای مصرفی که در بازار داشتند، اقدام به پیش فروش و خرید خودرو از خودروسازان می‌کردند، در حالیکه ممکن بود خودروساز به تعهدات خود پایبند نباشد و همین امر، مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کند؛ اما به هر حال مصرف‌کنندگان به منظور تامین نیاز خود و البته با عدم اطمینانی که از آینده قیمتهای خودرو داشتند، از پیش‌فروش‌های خودروسازان تحت هر شرایطی استقبال می‌کردند.

اکنون همچنان این نارضایتی‌ها وجود دارد و خودروسازان در تحویل خودروهای پیش فروش شده، تعلل می‌ورزند؛ ضمن اینکه فروش‌های فوری خود را هم همچنان ادامه داده و تعهدات خود را سنگین‌تر می کنند.

سیدحسین نقوی، عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اگر یک شرکت خودروساز اقدام به پیش فروش خودرو می‌کند باید در تاریخ وعده داده شده، خودروها را تحویل دهد، گفت: این مشکلات نباید تجمیع و موجب نارضایتی مشتریان شود، اما در خصوص دلایلی نظیر تحریم که موجب  عدم تحقق به موقع تعهدات شده، باید مردم را توجیه نمود و آنها را در جریان کار قرار داد.

وی با اشاره به برخی نارضایتی ها که درپی تعویق در تحقق تعهدات خودروسازان ایجاد شده، گفت: مساله پیگیری مردم در خصوص مطالبات به حق خود، چند وجه دارد؛ وجه اول این است که تمام دستگاه ها، نهادها، ارگان ها و کسانی که به حاکمیت مربوط می شوند، باید به گونه ای عمل کنند که ایجاد نارضایتی نکنند و اگر قول و وعده و تعهدی می دهند، دقیقا به تعهدات خود عمل کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: نکته دوم این است که دستگاه های نظارتی، بازرسی و کنترلی نیز باید بر این قول ها و وعده ها نظارت کنند، زیرا گاهی اوقات برخی  شرکت ها یا دستگاه ها وعده هایی می دهند و مردم به دلیل تصمیمات نامناسب مدیریتی دچار خسارت می شوند و مردم نمی توانند تعلل مدیریتی را تحمل کنند؛ اما در برخی موارد مساله به گونه دیگری است، مثلا یک شرکت خودروساز قولی می دهد؛ اما تحریم مانع از ورود قطعات خودرو به کشور و مانع تکمیل خودرو می شود و ناچارا عمل به تعهد خودروساز به تعویق می افتد؛ این مساله را مردم درک می کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها