کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برخی مناطق تهران، گران‌تر از منهتن آمریکا!


کد خبر : ۶۵۰۷۸شنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱:۰۰۹۶۸۳ بازدید

متوسط قیمت مسکن در ترکیه کمتر از متوسط قیمت در تهران است البته در تهران مناطقی داریم که حتی از گران‌ترین منهتن آمریکا و ونکوور هم گران‌تر است.
برخی مناطق تهران، گران‌تر از منهتن آمریکا!برخی مناطق تهران، گران‌تر از منهتن آمریکا!

حسام عقبایی، نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک را با ایلنا گفت‌وگویی داشته است که گزیده‌های آن را با هم می‌خوانیم:

- طبق اعلام رسانه‌های ترکیه در سال ۹۷ میزان خرید ملک در این کشور توسط ایرانی‌ها به اندازه خرید ملک در ۱۰ سال گذشته بوده است. بسیاری از املاک در ترکیه متعلق به دولت است یعنی عرصه ملک دولتی است و فقط عیان و بنا به مردم تعلق دارد یا این که خانه‌ها ۹۹ ساله هستند و مالکیت در این واحدها معنا ندارد.

- از چندین سال گذشته تبلیغات فروش املاک در کشورهای همسایه و کشورهای دور و نزدیک رواج پیدا کرده است که عمده این تبلیغات مربوط به خرید ملک در کشورهای ترکیه، گرجستان، دوبی و اسپانیا می‌شود. در سال‌های گذشته این تبلیغات در فضای پیام همشهری انجام می‌شد و چندین صفحه از پیام همشهری اختصاص پیدا می‌کرد به این گونه تبلیغات که البته در آن زمان فروش ملک در قبرس، مالزی و چند کشور دیگر هم مطرح بود.

- تبلیغات برای فروش ملک در کشورهای خارجی مصداق فرار سرمایه از کشور است. با پلیس اماکن مذاکراتی داشتیم تا دفاتر فروش ملک در کشورهای خارجی جمع شود.

- امروز شاهد تبلیغات گسترده خرید و فروش مسکن در کشورهای خارجی و تهاتر ملک در ایران با ملک در سایر کشورها در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای مواجه هستیم. طبق اعلام رسانه‌های ترکیه در سال ۹۷ میزان خرید ملک در این کشور توسط ایرانی‌ها به اندازه خرید ملک در ۱۰ سال گذشته بوده است.

- در حال حاضر در کشورهای همسایه شاهد ساخت و ساز صنعتی مسکن هستیم و صنعتی‌سازی باعث شده جذابیت زندگی در شهرهای این کشورها افزایش یابد حال این که در ایران تنها ۱۵ درصد ساخت و سازهای مسکن صنعتی است و همچنان ۸۵ درصد ساخت‌وساز به صورت سنتی و بومی انجام می‌شود.

- در حال حاضر در ایران ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه سرگردان وجود دارد و احتمال این که بخشی از این سرمایه جذب بازار مسکن کشورهای همسایه و سایر کشورها شود بسیار بالاست.

- از آنجا که خروج ارز و پول از کشور قوانین خاص خود را دارد و نمی‌توان از سقفی بیشتر پول از کشور خارج کرد، به همین دلیل شرکت‌های بازاریابی به روش‌های تهاتری برای فروش مسکن در کشورهای خارجی متوسل شده‌اند بدین صورت که افراد هر چه در تهران دارند از جمله ملک به‌ویژه در سه منطقه اول شهر و خودرو را با ملک در ترکیه تهاتر می‌کنند.

- راه دیگر فروش مسکن به ایرانی‌ها در کشورهای خارجی این است که در ایران از متقاضیان ریال دریافت می‌کنند.

- ۹۰درصد این تبلیغات کلاهبرداری است و اساسا تصاویری از آن املاک در کشورهای خارجی نشان می‌دهند که وجود خارجی ندارد. فیلم‌ها و عکس‌های سایر املاک موجود را به ایرانی‌ها نشان می‌دهند و می‌گویند در ازای پولی که می‌دهند صاحب این خانه‌ها می‌شوند یا این که مدعی می‌شوند ماکت‌های آماده شده به زودی تبدیل به مسکن می‌شود که آن هم دروغ است.

- قوانین خرید و فروش مسکن در ترکیه بسیار پیچیده است و مردم هم اطلاعی از این قوانین ندارند برای مثال بسیاری از املاک در ترکیه متعلق به دولت است یعنی عرصه ملک دولتی است و فقط عیان و بنا به مردم تعلق دارد یا این که خانه‌ها ۹۹ ساله هستند و مالکیت در این واحدها معنا ندارد همچنین برخی از املاک هم با شرایط تایم‌شیرینگ و فصلی فروش می‌شوند بنابراین مردم قبل از خرید مسکن در کشورهای خارجی باید از قوانین خرید و فروش در آن مناطق مطمئن شوند. در این کشورها اقامت از روی خرید ملک برداشته شده است یعنی دیگر با خرید ملک نمی‌توانند اقامت این کشور را دریافت کنند و برخی از مردم هم اطلاعی از این موضوع ندارند.

- در سال ۹۷ و نیمه اول ۹۸ رشد قیمت مسکن در ایران بالاتر از تمام کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای همسایه، کانادا و حتی مناطقی مانند منهتن آمریکا بوده است بنابراین اگر افراد می‌خواهند در بخش مسکن سرمایه‌گذاری کنند هیچ کجای دنیا به اندازه ایران سوددهی نخواهد داشت؛ چرا که از سال ۷۴ تا به امروز قیمت مسکن در ایران ۱۰۴ برابر رشد داشته است.

- کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند باید قبل از خرید مسکن وکیل حرفه‌ای در ایران و کشور مقصد به کار بگیرند تا از تمام قوانین خرید و فروش ملک در آن کشور و یا تهاتر آن با املاک خود اطلاع یابند.

- متوسط قیمت مسکن در ترکیه کمتر از متوسط قیمت در تهران است البته در تهران مناطقی داریم که حتی از گران‌ترین منهتن آمریکا و ونکوور هم گران‌تر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها