کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تأثیر منفی هلدینگ فارس و دیگر بزرگان بازار بر شاخص


کد خبر : ۶۵۰۵یکشنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸:۲۹۲۱۸۸ بازدید

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش 163 واحدی به 72 هزار و 778 واحد رسید که هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و دیگر بزرگان بازار بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به روند نزولی خود ادامه داد و امروز هم با ثبت 163 واحد منفی به رقم 72 هزار و  778 واحد رسید.

این روند نزولی با تأثیر منفی شرکت‌های بزرگ بازار رقم خورد به طوری که صنایع پتروشیمی خلیج فارس 29 واحد، بانک صادرات ایران 25 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر 12 واحد، توسعه معادن و فلزات 11 واحد، فولاد مبارکه اصفهان 11 واحد، گروه مپنا 10 واحد، ملی صنایع مس ایران 7 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان 6 واحد به ترتیب بیشترین تأثیر منفی را بر بازار داشتند.

بر اساس این گزارش روز گذشته هم شاخص با افت 370 واحدی همراه شد که در این روز هلدینگ فارس، ایران خودرو و گروه مپنا بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

در بازار امروز نمادهای درخشان تهران، قند نیشابور، فنرسازی خاور، پارس خزر، معادن منگنز ایران، افست، لنت ترمز و پارس الکترونیک بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند اما کاشی پارس، لامیران، قند مرودشت، پشم شیشه، صنایع خاک چینی، شیر پاستوریزه پگاه خراسان و سرمایه‌گذاری اعتبار با افت 4 درصدی قیمت به کار خود پایان دادند.

بر اساس این گزارش، شاخص کل فرابورس هم با روندی نزولی به 808 واحد رسید که پتروشیمی جم، بانک ایران زمین، نفت پاسارگاد و پتروشیمی زاگرس بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

در این بازار اوراق تسهیلات خرید مسکن با وجود بازار رکودی و افت قیمت در اکثر بازارها با روندی رو به رشد به محدوده 95 هزار تومان رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها