کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انفجار در بازار آهن‌آلات


کد خبر : ۶۵۰۲۶پنجشنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸:۱۷۱۹۳۲۸ بازدید

اگرچه مدت هاست شاهد ثبات و عدم تغییر در بهای اعلامی اکثر تولیدات کارخانه ها بودیم و گاها نیز با محدودیت عرضه صورت گرفته در بازار ...
انفجار در بازار آهن‌آلاتانفجار در بازار آهن‌آلات

آهن‌پرایس- اگرچه مدت هاست شاهد ثبات و عدم تغییر در بهای اعلامی اکثر تولیدات کارخانه ها بودیم و گاها نیز با محدودیت عرضه صورت گرفته در بازار دچار آشفتگی هایی می شود اما کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که تنش های سیاسی این روزها کمترین اثر را در بازار ارز و سکه خواهد گذاشت و دیگر خبری از آن جهش های قیمتی که با کوچکترین رخداد سیاسی روی می داد، نیست و سخنان سیاست مداران چه در داخل و چه در خارج آتش به جان قیمت دلار و سکه نخواهد انداخت. 

برخی کارشناسان معتقدند دولت و به خصوص بانک مرکزی با اعمال سیاست های کنترلی و کارآمد توانستند در کنترل بازارها نقش تاکنون نقش موثری را ایفا کنند. هر چند برخی دیگر این مسئله را ناشی از ترس سوخت شدن سرمایه ی باقی مانده در بازار می دانستند. این نوع دیدگاه حاکی از این است که  حجم ورود نقدینگی به سمت بازار سرمایه و بورس، انگار سایر بازارها را هم از رونق انداخته است. با این همه کارشناسان معتقدند نمی توان به درستی پیش بینی کرد که شرایط آرام در بازار ارز بتواند دوام پیدا کند مگر اینکه تحولات سیاسی و دیپلماتیک به سمت و سوی مثبت حرکت کند.

اقتصاد ایران همواره با تحولات سیاسی، پیوند ناگسستنی داشته است و هر چند این مسئله تنها معطوف به کشور ما نیست، اما شرایط سیاسی و دیپلماتیک کشور در حالتی بینابین قرار گرفته که هنوز معلوم نیست به کدام سمت خواهد رفت. اگرچه به نظر می رسد احتمال وقوع حالت بد بیشتر از حالت وقوع حالت خوب در شرایط فعلی برای بازار آهن می باشد، اما همچنان جمع بندی بازار بر این است که فعلاً تکانه ای در آن رخ ندهد. از طرفی دولت با اعمال سیاست هایی جلوی هر تقاضای مشکوک در بازار را خواهد گرفت و هر تقاضای هیجانی را با عرضه دستوری تحت کنترل خود در می‌آورد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها