کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرکت مسافرتی توماس کوک آلمان هم اعلام ورشکستگی کرد


کد خبر : ۶۴۷۶۹جمعه، ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷:۴۴۲۴۸۱ بازدید

پس از غول بریتانیایی توماس کوک، شاخه آلمانی این شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری نیز اعلام ورشکستگی کرد. دولت آلمان که با اعطای اعتبار ...
شرکت مسافرتی توماس کوک آلمان هم اعلام ورشکستگی کردشرکت مسافرتی توماس کوک آلمان هم اعلام ورشکستگی کرد

پس از غول بریتانیایی توماس کوک، شاخه آلمانی این شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری نیز اعلام ورشکستگی کرد. دولت آلمان که با اعطای اعتبار به هواپیمایی کوندور موافقت کرده، هنوز درباره پرداخت وام به توماس کوک تصمیمی نگرفته است.

اعلام ورشکستگی غول بریتانیایی خدمات مسافرتی و گردشگری دامن شرکت آلمانی زیرمجموعه آن را نیز گرفت. توماس کوک آلمان نیز امروز چهارشنبه سوم مهر (۲۵ سپتامبر) اعلام ورشکستگی کرد.

حدود ۱۴۰ هزار نفر در حال حاضر در سفرهای خود به سراسر جهان از خدمات مسافرتی و گردشگری این شرکت آلمانی، تحت پوشش مارک‌های توماس کوک، نکرمن، اوگر تورز، ایر مارین و بوخر رایزن استفاده می‌کنند.

هنوز روشن نیست که اعلام ورشکستگی توماس کوک آلمان برای مشتریانی که در حال حاضر از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند چه تبعاتی دارد.

اشتفانی برک، رئیس هیأت مدیره شرکت توماس کوک آلمان، گفت: «طبعا ترجیح ما این بود که این گام حقوقی را برنداریم، اما متأسفانه در مسیر مذاکرات راه حل کوتاه‌مدتی حاصل نشد.»

این مقام شرکت توماس کوک آلمان هدف از برداشتن این گام را به جریان افتادن حقوقی پرونده ورشکستگی برای برون‌رفت از وضعیت کنونی عنوان کرد و گفت که دادگاه احتمالا امروز چهارشنبه کارشناسی مجرب را برای تجدیدسازماندهی این شرکت مأمور خواهد کرد که مسئولیت همراهی شرکت را در جریان این تجدیدسازماندهی در شرایط ورشکستگی برعهده خواهد داشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی ان‌تی‌وی آلمان، توماس کوک نیز همچون شرکت مسافرتی کوندور تقاضای وام خود برای دوران گذار را تسلیم دولت آلمان کرده است.

اما در حالی که دولت آلمان دیروز سه‌شنبه با اعطای اعتباری ۳۸۰ میلیون یورویی به کوندور موافقت کرد، هنوز تصمیمی در مورد شرکت شاخه آلمانی توماس کوک نگرفته است.

توماس کوک آلمان از دوشنبه گذشته فروش خدمات مسافرتی خود را متوقف کرده است. اما هواپیمایی کوندور که خود از زیرمجموعه‌های شرکت بریتانیایی توماس کوک است، پس از اعلام ورشکستگی شرکت مادر توانسته است به اعتبار ۳۸۰ میلیون یورو وام دولتی نسبت به نجات خود امیدوار باشد.

دولت مرکزی آلمان و دولت ایالتی هسن این کشور با اعطای وامی شش‌ماهه به هواپیمایی کوندور برای دوران گذار موافقت کرده‌اند.

بدین‌ترتیب این شرکت هواپیمایی که بخش بزرگی از پروازهایش به مناطق مسافرتی و گردشگری اختصاص دارد، با وام مزبور این امکان را خواهد یافت تا بتواند خود را احتمالا از غول بریتانیایی توماس کوک جدا کند. البته اعطای اعتبار به شرکت کوندور بایستی به تأیید کمیسیون اتحادیه اروپا هم برسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها