کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

میزان تولید نفت عربستان سعودی به حالت عادی بازگشت


کد خبر : ۶۴۷۶۸جمعه، ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵:۵۹۸۱۵۶ بازدید

گفته می‌شود که عربستان بسیار سریع‌تر از آنچه گمان می‌رفت، موفق به مهار آسیب‌ ناشی از حملات به تاسیسات نفتی شده است. مسئولان آرامکو ...
میزان تولید نفت عربستان سعودی به حالت عادی بازگشتمیزان تولید نفت عربستان سعودی به حالت عادی بازگشت

گفته می‌شود که عربستان بسیار سریع‌تر از آنچه گمان می‌رفت، موفق به مهار آسیب‌ ناشی از حملات به تاسیسات نفتی شده است. مسئولان آرامکو اعلام کرده‌اند که تولید نفت عربستان به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

تولید نفت عربستان در اثر حملات روز شنبه ۱۴ سپتامبر به پالایشگاه بقیق و میدان نفتی خریص روزانه حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یافته بود. امری که در نخستین روز پس از این حملات منجر به افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی شد. پس از آن گزارش‌هایی درباره افزایش تدریجی تولید نفت عربستان کاهش مجدد بهای نفت انتشار یافت. اکنون خبر از عادی شدن میزان تولید نفت عربستان منتشر می‌شود.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه سوم مهر (۲۵ سپتامبر) با انتشار گزارشی از لندن و به نقل از مسئولان شرکت آرامکو، خبر از افزایش تولید نفت روزانه عربستان داده است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت عربستان به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. رویترز گزارش خود را متکی بر اظهارات سه منبع خبری آشنا با بازار انرژی عربستان منتشر کرده است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که روند عادی سازی تولید و عرضه نفت خام عربستان و شرکت ملی نفت این کشور (آرامکو) سریع‌تر از گمانه‌زنی‌های نخستین متحقق شده است.


افزایش تولید در پالایشگاه بقیق

پالایشگاه بقیق یکی از دو هدف اصلی حملات روز شنبه ۱۴ سپتامبر بود. اکنون مسئولان شرکت آرامکو اعلام کرده‌اند که میزان خروجی نفت این پالایشگاه به چهار میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که مسئولان آرامکو روز دوشنبه ۲۳ سپتامبر، میزان تولید نفت این پالایشگاه را حدود سه میلیون بشکه در روز اعلام کرده بودند.

شاهزاده عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی و همچنین امین ناصر، رئیس شرکت ملی نفت این کشور "آرامکو"، پیش از این اعلام کرده بودند که تولید و صادرات نفت عربستان تا پایان ماه سپتامبر به حالت عادی باز خواهد گشت.


آرامکو و تاخیر در ورود به بازار سهام

شرکت ملی نفت عربستان سعودی بر آن بود که در سال جاری پا به بازار سهام جهان بگذارد. از ورود این شرکت بزرگ نفتی به عنوان بزرگ‌ترین تحول در تاریخ بازار سهام جهان یاد می‌شد. اکنون به نظر نمی‌رسد که این شرکت با توجه به حملات صورت گرفته در روز ۱۴ سپتامبر، برنامه ورود به بازارهای سهام را در سال جاری اجرایی کند.

سایت "تاگس‌اشپیگل" وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان روز ۲۴ سپتامبر با انتشار گزارشی درباره ورود آرامکو به بازار سهام جهان در سال جاری ابراز تردید کرده است.

گفته می‌شود که این شرکت در حال حاضر باید همه تلاش خود را معطوف به جلب اعتماد عمومی کند و از این طریق زمینه برای ورود به بازارهای سهام جهان را فراهم سازد.

تا کنون گزارش‌های منتشر شده حکایت از آن داشت که آرامکو بر آن بوده تا در ماه نوامبر یک درصد از مالکیت خود را به بازار سهام عرضه کند؛ سیاستی که قرار بود در چند گام متوالی، در راستای جلب سرمایه‌ خارجی عملی شود.

بر اساس اخبار منتشر شده، آرامکو تصمیم دارد پنج درصد از مالکیت خود را به ارزش یکصد میلیارد دلار به بازارهای سهام عرضه کند.

اکنون، کارشناسان نسبت به اجرای این گام در ماه نوامبر ابراز تردید کرده‌ و گفته‌اند که شرایط برای ورود این شرکت پس از حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان مناسب نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها