کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارش تابستانه بازار آهن و عوامل موثر بر آن


کد خبر : ۶۴۶۸۱سه شنبه، ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳:۰۱۱۶۶۵ بازدید

طی تحقیقات صورت گرفته در سه ماه تابستان سال جاری، بازار آهن شاهد دامنه گسترده ای از نوسانات جزئی بوده است که عوامل موثر ...
گزارش تابستانه بازار آهن و عوامل موثر بر آن گزارش تابستانه بازار آهن و عوامل موثر بر آن

آهن‌پرایس- طی تحقیقات صورت گرفته در سه ماه تابستان سال جاری، بازار آهن شاهد دامنه  گسترده ای از نوسانات جزئی بوده است که عوامل موثر بر این تغییرات را می توان به عرضه و تقاضا، عوامل سیاسی و اقتصادی، قیمت ارز، رکود بازار مسکن و غیره نسبت داد. خوشبختانه طی ماه های اخیر ثبات نسبی بر بازار آهن و فولاد حاکم بوده است اما کماکان سطح قیمت آهن آلات با قیمت های مد نظر متقاضیان فاصله دارد و پیش بینی می شود با آغاز فصل پاییز، روند ثبات حاکم بر قیمت برخی محصولات تداوم یابد. نتایج حاصل از مطالعات بر روی نوسانات قیمت در بازار به شرح زیر می باشد:

میلگرد : قیمت میلگرد از اوایل تا اواسط تیرماه شاهد افت شدید و در ادامه شاهد روند کاهشی و افزایشی و حتی گاهی ثبات بوده است.
تیرآهن : قیمت تیراهن از اوایل تیر تا اواسط آن روند کاهشی داشته ولی از اواسط تیر ماه تا اواخر ان افزایش قیمت را تجربه کرده است. از اوایل مرداد تا اواخر شهریور قیمت تیر اهن کاهش و افزایش ناچیزی داشته ولی از اواخر شهریور ماه به دلیل کاهش عرضه محصولات ذوبی قیمت ها به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
نبشی و ناودانی: از اوایل تیرماه شاهد روند کاهشی قیمت  نبشی و قیمت ناودانی بوده ایم و بازار این دو محصول به طور نسبی تا اواخر شهریور ماه  روند باثبات و گاها کاهشی را سپری کرده است.
پروفیل: قیمت پروفیل از اوایل تیر تا اواسط این ماه کاهش پیدا کرده و از  اواسط مرداد ماه روند سینوسی کاهش و افزایش را در پی داشته است ولی از اوایل شهریور تا پایان شهریور روند کاهشی غالب بر این بازار بوده است.
پروفیل Z: قیمت پروفیل زد از اوایل تیر تا  اواسط تیر ماه روند کاهشی داشته و تا پایان شهریور با ثبات نسبی قیمت ها مواجه بوده است.
ورق سیاه : قیمت ورق سیاه از اوایل تیرماه تا اواسط آن روند کاهش داشته است و از  اواسط مرداد ماه شاهد نوساناتی جزیی در این محصول بوده ایم اما روند غالب تا پایان شهریور ماه روند کاهشی بوده است.
ورق رنگی و روغنی : قیمت ورق رنگی و قیمت ورق روغنی  در اوایل تیر کاهش چشمگیری داشته و تا پایان شهریور از ثبات نسبی برخوردار بوده است.
ورق گالوانیزه : قیمت ورق گالوانیزه از اوایل تیر ماه تا اواسط آن روند کاهشی داشته در اواسط تیر ماه شاهد رشد قیمت بوده  و از آن تاریخ تا پایان شهریور قیمت ورق گالوانیزه روند کاهشی و با ثباتی را تجربه کرده است. 
ورق تسمه آهن : قیمت ورق تسمه آهن در تیر ماه روند ثابتی را طی کرده است اما در اواسط مرداد با افت شدید قیمتی مواجه گشت و مجددا تا پایان شهریور ماه وارد فاز ثبات نسبی قیمت شد.
لوله درز دار و مانیسمان : قیمت لوله از اوایل تیر ماه تا اواخر شهریور ماه نرخ پلکانی کاهشی و ثابتی را تجربه کرده است.

تحلیلگران بر این باورند که چندین عامل می تواند گویای تغییرات بازار در نیمه دوم سال ۹۸ باشد از جمله این عوامل می توان به شروع  فصل سرما، رکود بازار مسکن و نبود تقاضای موثر در بازار ،حوادث  اخیر در خاورمیانه، نشست مجمع عمومی سازمان ملل و تصمیمات سیاسی محتمل که تاثیر مستقیمی بر بازار ارز و به تبع آن اقتصاد کشور دارد و همچنین بخشنامه های وزارت صنعت در خصوص تسهیل صادرات و غیره  اشاره نمود. از این رو می توان بارز ترین عامل موثردر اقتصاد ایران را ناشی از تصمیمات سیاسی و تبعات آن دانست. با این توضیح که در هفته های آتی می توان چشم انداز واضح تری در خصوص آینده بازار داشت و بخشنامه های وزارت صمت و معاونت های متبوع آن در خصوص اصلاح روند صادرات نیز می تواند تاثیر به سزایی در اصلاح بازار و قیمت ها  داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها