کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

از هواپیمای برادران رایت تا پیشرفته ترین هواپیماهای امروزی


کد خبر : ۶۴۶۳۹دوشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶:۳۳۱۱۳۲ بازدید

امروزه مسافران زیادی با تهیه بلیط ارزان هواپیما به کشورهای گوناگون جهان و شهرهای مختلف ایران سفر می نمایند. برادران رایت اولین کسانی بودند که رویای شیرین ...

امروزه مسافران زیادی با تهیه بلیط ارزان هواپیما به کشورهای گوناگون جهان و شهرهای مختلف ایران سفر می نمایند.

 برادران رایت اولین کسانی بودند که رویای شیرین پرواز را در سر خود پرورش می دادند. بارها شکست خوردند و رویا های ذهنی خود را دوباره از نوع ساختند. حدود سال 1903 بود که برادران رایت توانستند با پشتکار خود رویای شیرین پرواز را محقق ساختند. کشور عزیز ایران نیز بعد از گذشت ده سال و در سال 1913 هواپیما را در خود دید. داستان اولین پرواز در آسمان های ایران به سال 1292 بر می گردد. در این سال خلبان لهستانی هواپیمایی را که از روسیه به بندر زیبای انزلی آورده بود را با ماشین به شهر تهران حمل می کرد تا بتواند برای اولین بار در آسمان ایران سفر نماید. کوزمینسکی که فکری به حال فرود خود نبود و لذت پرواز را در سر می پروراند، مجبور شد هواپیمای خود را در یکی از میدان های شهر تهران به زمین بنشاند. این اتفاق به قدری از لحاظ مردم و پادشاه وقت عجیب بود که شاه با تمامی درباریان خود برای انداختن عکس یادگاری به محل فرود رفت. نکته جالب در این است که این خلبان برای جلب توجه و کسب درآمد در کشورهای دیگر نیز این کار را انجام می داد. از زمان اولین پرواز تا به امروز تغییرات فراوانی در شکل ظاهری و خدمات هواپیماها از جمله ارائه بلیط هواپیما به وجود آمده است.

از هواپیمای برادران رایت تا پیشرفته ترین هواپیماهای امروزی

از ابتدا تا انتهای پیدایش هواپیما در ایران

اولین مشکلی که برای وجود هواپیما در ایران وجود داشت، نبود زمین مناسب برای فرودگاه بود.در سال 1303 نخستین فرودگاه هواپیمایی در ایران و شهر تهران احداث شد. این شرکت زیر نظر چند بازرگان ایرانی برای انجام امور باربری کشور تاسیس شد. هر چند این شرکت در هفته یک پرواز به اروپا را نیز تحت پوشش قرار می داد.

سیستم هوایی کشور عزیز ایران حدود 18 سال بدون هیچ تغییری به کار خود ادامه داد تا اینکه در سال 1321 تحول عظیمی در این سیستم به وجود آمد. در این سال اولین شرکت هواپیمایی ایران به نام ایرانیان ایروز تاسیس گردید. در این سال خرید بلیط هواپیما بر روی زبان مردم افتاد.

از هواپیمای برادران رایت تا پیشرفته ترین هواپیماهای امروزی

دومین شرکت هواپیمایی ایران

هواپیماهایی که این شرکت برای انجام امور خود در اختیار داشت با خدمات امروز قابل مقایسه نیست. به فاصله یازده سال بعد از افتتاح شرکت ایروز شرکت های هواپیمایی دیگری نیز تاسیس شد. از جمله این شرکت ها می توان به پرشین ایر سرویس اشاره کرد. این شرکت علاوه بر مسیرهای داخلی مسیرهای خارجی مانند تهران به لندن، ژنو، پاریس و بروکسل را پوشش می داد. شرکت های بسیاری در حال حاضر در سیستم حمل و نقل هوایی ایران فعالیت می کنند که هر کدام با توجه به فعالیت خود هواپیماهای بی نظیری را در اختیار گرفته اند و اقدام به ارائه بلیط لحظه آخری می نمایند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت تیک بان یکی از معتبرترین و مجهزترین سایت های ارائه کننده قیمت بلیط هواپیما و سایر وسایل نقلیه مراجعه کنید. این سایت با بیش از 900 ایرلاین داخلی و بین المللی قرارداد همکاری داشته و دارای گواهینامه انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA)، گواهینامه انجمن تورگردانان ایران و نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک می باشد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها