کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انگلیس، ایران را به حمله به تأسیسات آرامکو متهم کرد


کد خبر : ۶۴۶۱۴دوشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴:۵۸۱۰۴۷ بازدید

نخست‌وزیر انگلیس با حمایت از عربستان سعودی، ایران را به دخالت در حملات هفته گذشته به تأسیسات نفتی عربستان متهم کرد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در عملیات حمله تلافی‌جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفتی آرامکو از عربستان سعودی اعلام حمایت کرد.

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که ممکن است ارتش انگلیس در ائتلاف کمک به تأمین امنیت عربستان در مقابل هرگونه تهاجم آتی مشارکت کند.

روزنامه انگلیسی «گاردین» در این خصوص گزارش کرد، جانسون در جمع خبرنگارانی که در هواپیما به سمت مجمع عمومی سازمان ملل همراهی می‌‌‌کردند، با تکرار اتهامات واشنگتن علیه ایران گفت که بریتانیا در حال حاضر معتقد است که ایران مسئول حمله اوایل ماه جاری میلادی به تأسیسات نفتی عربستان است.

وی اینگونه توضیح داد که «به احتمال بسیار زیاد»، ایران پشت حمله پهپادی و موشکی 14 سپتامبر (23 شهریور ماه) به دو تأسیسات مهم نفتی عربستان بوده است.

نخست‌وزیر انگلیس با اینحال در ادامه ضمن ابراز تمایل برای دوری از تنش‌ها در وضعیت کنونی گفت که انگلیس تمایل دارد تا در خصوص این موضوع نقش «پلی میان دوستان اروپایی و آمریکایی را ایفا کند».

اتهام‌زنی جدید نخست‌وزیر انگلیس در حالی مطرح شده است که آمریکا و عربستان سعودی نیز پیش از این بدون ارائه هرگونه سند و شواهدی، ایران را عامل حملات به تأسیسات آرامکو معرفی کرده بودند .



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها