کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روحانی: ایران پروژه امنیت خلیج فارس را به سازمان ملل می دهد


کد خبر : ۶۴۵۶۵یکشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳:۵۹۶۴۷ بازدید

حسن روحانی رئیس جمهور ایران بیان داشت: «ایران پروژه همکاری با کشورهای منطقه برای تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را ارائه می دهد.»

حسن روحانی رئیس جمهور ایران بیان داشت: «ایران پروژه همکاری با کشورهای منطقه برای تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را ارائه می دهد.»

به گزارش ایسنا، حسن روحانی رئیس جمهور ایران صبح یکشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح سخنرانی کرد. 

 روحانی خاطر نشان کرد: ما امنیت، برادری و همبستگی برای مردم منطقه به ارمغان آوردیم و آمریکا نیز همواره موجب ایجاد ناامنی بوده و منابع کشورهای منطقه را تاراج می‌کند. ما به همسایگان خود اعلام می‌کنیم دست رفاقت، دوستی و برادری به سوی آنها دراز کرده و آماده‌ایم از خطاهای گذشته آنها در منطقه بگذریم، چرا که امروز دشمنان اسلام یعنی آمریکا و صهیونیست می‌خواهند از شکاف و اختلاف بین ما سوء‌استفاده کنند. منطق ما منطق خلیج فارسی است که امنیت آن درون‌زا باشد. امنیت خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز درون‌زاست و نیروهای خارجی در این منطقه می‌توانند ناامنی و مشکل ایجاد کنند.

وی بیان داشت: امسال در سازمان ملل با شعار «ائتلاف امید و هرمز، صلح برای منطقه» حضور می‌یابیم. طرحی را در سازمان ملل پیش‌روی جهانیان قرار می‌دهیم که ایران با همکاری کشورهای منطقه امنیت منطقه، خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را تامین می‌کند و اعلام می‌کنیم حضور نیروهای خارجی برای آبراه‌های جهانی، منطقه، امنیت کشتیرانی و نفت مشکل‌زا و خطرآفرین است. مسیر و راه ما ایجاد وحدت و هماهنگی با کشورهای منطقه است.

حسن روحانی افزود: آنهایی که می‌خواهند حوادث منطقه را به ایران نسبت دهند بدانند مانند گذشته دروغ‌های آنها افشا می‌شود اگر آنها دنبال امنیت منطقه هستند این همه سلاح به منطقه ارسال نکنند و اگر راست می‌گویند منطقه ما را تبدیل به مسابقه تسلیحاتی نکنند. اگر دنبال امنیت منطقه هستند از این منطقه خارج شوند، زیرا حضور شما برای منطقه بلا و نقمت بوده است. هر اندازه از این منطقه فاصله بگیرید امنیت بیشتری برای منطقه به وجود می‌آید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها