کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لطفا با دادن شام و ناهار «نماینده مجلس» نشوید


کد خبر : ۶۴۵۵۹یکشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸:۱۳۴۲۶ بازدید

سیدهاشم بطحایی گلپایگانی عضو مجلس خبرگان در خبرآنلاین نوشت:از ویژگی های جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری این بوده است که ...

سیدهاشم بطحایی گلپایگانی عضو مجلس خبرگان در خبرآنلاین نوشت:از ویژگی های جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری این بوده است که تمام فعالیت ها اعم از سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر اساس سیره و سنت پیامبر وائمه اطهار که برخاسته از قرآن و فرمان الهی است پیش رفته است.

اساسا سیاست نظری نظام جمهوری اسلامی بر این مبنا قرار گرفته است که خداوند حاضر و ناظر بر تمام اعمال است و همه مسئولان باید پاسخگو باشند. قرآن می‌فرماید: أَمْ یَحْسَبُونَ أَنَّا لَا نَسْمَعُ سِرَّهُمْ وَنَجْوَاهُمْ ۚ بَلَیٰ وَرُسُلُنَا لَدَیْهِمْ یَکْتُبُونَ - آیا خیال می‌کنند ما از اسرار و پنهان‌گویی با خبر نیستیم، آری رسولان رفتار و گفتار می‌نویسند و باید پاسخگو باشند.

از همین زاویه است که امام راحل فرمودند «عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنید». اما متاسفانه به مرور زمان برخی نهادها و مسئولان از آرمان های انقلاب فاصله گرفته و با رویه سیاست دنیوی حرکت کردند.

این روزها که بحث انتخابات است باید از این منظر به مسائل نگاه کرد. باید افراد با لیاقت، متدین و متعهد وارد عرصه شوند، کاندیدا و نماینده نالایق، وکالتش غصب و حقوقش حرام است و اگر لایق و شایسته آن جایگاه سیاسی و حقوقی نباشد و درست عمل نکند، خائن است و مانند سایر خائنان تاریخ در پیشگاه خدا مسئول خواهد بود.

باتوجه به مسئولیت خطیر وکالت و نمایندگی مردم و این که این اعمال ما به نام اسلام تمام می‌شود تاکید دارم که، همه داوطلبان انتخابات، خدا و پاسخگویی در محضر خدا را در نظر بگیرند. میدان انتخابات را میدان برد و باخت قرار ندهند، ریخت و پاش بی‌جا نکنند که قطعا اسراف و تبذیر است.

به جای تخریب هم سعی کنند نقاط قوت خود را در میدان عمل و در رقابت انتخاباتی عرضه کنند. باید زمینه برای ورود داوطلبانی که قصد شهرت و زراندوزی ندارند و با توجه به لیاقت علمی و عملی قرار است برای خدا، عزت اسلام و نظام فعالیت کنند وارد عرصه شوند. 

مگر نه این است که وکالت نوعی عقد قرارداد است و وکیل در وکالت باید پول از موکل خود بگیرد و وکالت کند. قرار نیست شام و نهار بدهد و هزینه کند تا نماینده و وکیل شود آیا فکر می‌کنند انتخابات میدان بزن و بگیر و در رو است؟ طبق آیه‌ای که ذکر شد به اهمیت این مسئولیت خطیر پی ببرند و وارد شوند. مراقب باشند دست به دسیسه، فتنه و خیانت نزنند و مانند مهاجرین و انصار در دوره پیامبر اکرم حول محور ولایت عمل کنند. فاعتبروا یا اولی الباب.    



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها