کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمریکا عدم استفاده از خاک عراق برای حمله به تاسیسات آرامکو را تایید کرد


کد خبر : ۶۴۳۹۱دوشنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱:۳۶۱۴۳۵ بازدید

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه ۲۵ شهریور در گفتگوی تلفنی با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، اظهارات دولت عراق را مبنی بر اینکه ...

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه ۲۵ شهریور در گفتگوی تلفنی با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، اظهارات دولت عراق را مبنی بر اینکه حملات روز شنبه به تاسیسات نفتی شرکت آرامکوی عربستان سعودی از خاک این کشور انجام نشده است تایید کرد.

دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزیر خارجه آمریکا به نوبه خود اعلام کرد اطلاعاتی در دست دارند که اظهارات دولت عراق را مبنی بر اینکه خاک آن برای انجام حملات مذکور استفاده نشده است تایید می‌کند.» 

دولت عراق روز یکشنبه در بیانیه‌ای «گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه سرزمین (عراق) برای حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان مورد استفاده واقع شده» را تکذیب کرد.

بر اساس این بیانیه، دولت عراق همچنین گفته بود ، هر کشوری بخواهد از خاک عراق برای حمله در منطقه استفاده کند مجازات خواهد شد. 

روز شنبه، حملات پهپادی به دو تاسیسات نفتی متعلق به شرکت نفتی آرامکو در استان‌های بقیق و خریص، تولید نفت عربستان سعودی را نصف کرد.  شورشیان حوثی در یمن مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند اما پمپئو مستقیما ایران را مسئول این کار دانست. 

حوثی‌های یمن در ماه مه نیز مدعی حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی شده بودند که بعدها گفته شد حملات از خاک عراق انجام شده بود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها