کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سوپرمارکت‌ها مجوز فروش میوه را دارند؟


کد خبر : ۶۴۳۴سه شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۹:۵۰۲۰۹۶ بازدید

رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران گفت:متاسفانه تداخل صنفی در حوزه کاری ما زیاد است وبرخی از مغازه‌ها اقدام به فروش کالاهایی می کنند که جواز فروش آن را ندارند.

سعید درخشانی اظهار کرد: مغازه های کوچکی که در محله‌ها فعالیت می‌کنند مجوز فروش همه مواد کالایی را ندارند و فقط می توانند کالاهایی که در جواز آن‌ها قید شده بفروشند.

وی افزود: البته ما به این موضوع معترض نیستیم ولی اگر واحدهای صنفی دیگری از آن‌ها شکایت کنند با این دسته از مغازه‌ها و خواربارفروشی‌ها برخورد می‌شود .

درخشانی با بیان اینکه بر اساس مجوز سوپرمارکت‌ها آن‌هامی توانند همه مایحتاج مصرفی روزمره مردم را به فروش برسانند گفت: این در حالی است که خواربارفروشی‌ها و مغازه‌های محلی این مجوز را ندارند.

رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران در پاسخ به این سوال که آیا سوپرمارکت‌ها مجوز فروش میوه را نیز دارند بیان کرد: سوپرمارکت‌ها مجوز فروش میوه‌های بسته بندی را دارند ، البته بسته به نوع میوه‌ها و به میزان کمی نیز می توانند میوه باز بفروشند.

درخشانی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 440سوپرمارکت در تهران دارای مجوز هستند گفت: حدود 50 مجوز نیز در دست اقدام است که هنوز اقدامات قانونی آن انجام نشده است.

وی در بخشی از سخنان خود یکی از مهم‌ترین چالش‌های سوپرمارکت ها را بحث بیمه آن‌ها عنوان کرد و گفت: بیمه کارگری برای این صنف تا پایان سال گذشته 30درصد بود که این میزان در سال جاری کمی افزایش یافته است .

وی ادامه داد: بحث مالیات بر درآمد این صنوف نیز از دیگر موضوعاتی است که این قشر با آن‌ در گیر هستند چون مالیات سال 92 چندین برابر افزایش یافته و واحدهای صنفی توان پرداخت آن را ندارند.

درخشانی در ادامه به مشکل بالا بودن هزینه برق سوپرمارکت‌ها نیز اشاره کرد و یادآور شد: بارها پیشنهاداتی در رابطه با اعمال تخفیف برای هزینه برق سوپرمارکت‌ها ارائه دادیم که البته تا به امروز هنوز به نتیجه ای نرسیده‌ایم.

رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران ادامه داد: سوپرمارکت‌ها از جمله واحدهای صنفی هستند که مصرف انرژی آن‌ها شبانه‌روزی است بنابراین هزینه آن‌ها بسیار بالا است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها