کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خط‌ آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان قطعا احداث می‌شود


کد خبر : ۶۴۲۴۴پنجشنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰:۵۹۶۷۶۳ بازدید

مدیرعامل شرکت راه آهن از تأکید معاون اول رئیس جمهور بر احداث پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان با سرعت 300 کلیومتر بر ...
خط‌ آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان قطعا احداث می‌شودخط‌ آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان قطعا احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت راه آهن از تأکید معاون اول رئیس جمهور بر احداث پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان با سرعت 300 کلیومتر بر ساعت خبر داد.

سعید رسولی در گفت وگو با  مهر در خصوص تداوم یا توقف احداث خط آهن قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان و سرعتی که برای سیر این قطار در نظر گرفته شده، تصریح کرد: طراحی اولیه این قطار، ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت بود که بعدا در یک مقطع زمانی تصمیم گرفته شد این سرعت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت کاهش داده شود.

وی ادامه داد: اخیرا وزیر راه و شهرسازی بار دیگر دستور داد تا هم سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت مد نظر باشد تا مزیتی که برای قطار سریع السیر وجود دارد که همان سرعت بالا و کم بودن زمان سیر آن است، رعایت شود. بنابراین در حال حاضر دستور کار برای اجرای روند احداث زیرساخت های ریلی قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان، ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

رسولی در خصوص منتفی شدن اصل احداث یا عدم احداث پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان هم گفت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اخیرا در جلسه ای که با مسئولان این پروژه در وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه داشت، دستور اکید داد تا این پروژه تکمیل و نحوه تأمین منابع مالی مورد نیاز آن بررسی شود.

وی تأکید کرد: این پروژه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی دارد که کمتر از ۱۰ درصد برآورد می شود اما در عملیات خاکی زیرسازی قطعه قم-اصفهان بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارد در قطعه تهران-قم هم اقداماتی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره علت کاهش حجم بار ریلی عبوری از ایران و تلاش چینی ها برای دور زدن ایران برای انتقال بار از مسیری غیر از ایران برای ارسال به اروپا اظهار داشت: تعامل و همکاری چندجانبه کشورهای مسیر چین به ایران داریم و در فروردین امسال نیز توافق خوبی با طرف چینی هم در زمینه تعرفه سیر قطار از ایران و هم در زمینه مجوزهای سیر واگن های ایرانی در این مسیر داشتیم.

وی افزود: بنابراین با چینی ها برای تردد قطار در این مسیر همکاری داریم، طبیعتا ما و این کشورها به دنبال آن هستیم تا مسیر بهینه ای داشته باشیم تا هم زمان سیر کوتاه تر شده و هم تعرفه به گونه ای باشد که رقابتی شود و شرایطی فراهم کنیم تا صاحبان کالا، بار را با قطار حمل کنند.

مدیرعامل شرکت راه آهن در پاسخ به پرسشی در خصوص مسیری که با عبور از ایران، چین را به غرب آسیا وصل می کند یادآور شد: مسیر ریلی چین به ایران شامل تردد از ازبکستان، قزاقستان و ترکمنستان و سپس با عبور از مرز سرخس، وارد ایران می شود که در این مسیر، تردد قطارهای کانتینری با طرف چینی داریم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها