کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش تهران به بیانیه اخیر کشورهای عربی در قاهره


کد خبر : ۶۴۲۳۵پنجشنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷:۵۴۱۴۴۰ بازدید

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به بیانیه صادره در نشست اخیر کمیته چهار جانبه وزیران خارجه عربستان، امارات، بحرین و مصر موسوم کمیته عربی در قاهره واکنش نشان داد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به بیانیه صادره در نشست اخیر کمیته چهار جانبه وزیران خارجه عربستان، امارات، بحرین و مصر موسوم کمیته عربی در قاهره واکنش نشان داد

به گزارش ایران جیب به نقل از العالم،  سید عباس موسوی گفت: از اینکه برخی به جاى تكيه بر قدرت كشورهاى حوزه خليج فارس، ادعاهاى واگرایانه، بى پايه و غير مستند در خصوص امنيت منطقه ابراز داشته و ادعاهای بیگانگان را با عجز خويش مورد استقبال قرار می دهند متاسفیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  با رد اتهامات مطرح شده در بيانيه نشست دوازدهم كميته عربى در قاهره عليه جمهوری اسلامی ایران ، تلاش برخى كشورهاى عربى در طرح ادعاهاى بى اساس را اصرار بر استمرار اشتباهات سياسى گذشته دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران تکرار اتهامات بی اساس علیه حاكميت ابدى بر جزاير سه گانه خود در خليج فارس (تنب بزرگ، تنب کوچک وابوموسی) و فرافكنى برخی کشورهای عرب ناكام در سياست منطقه ای را دلیل ناتوانی آن ها در درک واقعیت های منطقه و جهان می داند.

موسوی همچنین از اینکه برخی به جاى تكيه بر قدرت كشورهاى حوزه خليج فارس، ادعاهاى واگرایانه، بى پايه و غير مستند در خصوص امنيت كشتيرانى در اين پهنه حياتى و مطرح شده از سوی بیگانگان را با عجز خويش مورد استقبال قرار میدهند، ابراز تاسف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اصرار بر اشتباهات بی حاصل گذشته را در شرایطی که منطقه نیازمند عقلانیت و واقع بینی است حرکت در مسیری غلط دانست که نتیجه ای جز افزایش مشکلات در منطقه به دنبال نخواهد داشت.

بتازگی کمیته چهار جانبه وزیران خارجه عربستان، امارات، بحرین و مصر در نشست خود در قاهره ، سیاست‌های ایران در منطقه را محکوم کرد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها