کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مدیر شرکت علی بابا استعفا کرد


کد خبر : ۶۴۱۸۲چهارشنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴:۱۸۴۷۹۸ بازدید

جک ما، مدیر سایت فروش اینترنتی علی‌بابا با استعفا از سمت خود، دوره جدیدی را در فعالیت‌های این غول تجارت الکترونیک چینی رقم می‌زند.
مدیر شرکت علی بابا استعفا کردمدیر شرکت علی بابا استعفا کرد

جک ما، مدیر سایت فروش اینترنتی علی‌بابا با استعفا از سمت خود، دوره جدیدی را در فعالیت‌های این غول تجارت الکترونیک چینی رقم می‌زند.

قرار است دانیل ژنگ، مدیر اجرایی کنونی علی‌بابا جانشین او شود.

جک ما یکی از موسسان شرکت علی‌بابا بود که در سال ۱۹۹۹ میلادی تاسیس شد و بعدا به یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی جهان تبدیل شد.

ارزش علی بابا هم اکنون حدود ۴۸۰ میلیارد دلار برآورد شده و دارایی خالص جک ما بر اساس تخمین فوربس به حدود ۳۹ میلیارد دلار (۲۰۱۸) می‌رسد.

آقای ما حدود بیست سال پیش سایت علی‌بابا را در آپارتمان کوچکی به همراه دیگران راه‌اندازی کرد و از گروه کوچک دوستان خود خواست در این بازار آنلاین سرمایه‌گذاری کنند.

علی‌بابا در ابتدا فعالیت‌ خود را با حضور فروشندگان خرد شروع کرد و در سال ۲۰۰۳ میلادی به مرکزی مهم برای تجارت الکترونیک گسترش یافت که بعدا سیستم پرداخت الکترونیک خاص خود موسوم به Alipay هم راه‌اندازی کرد.

در مراحل بعدی و زمانی که نام این شرکت در جهان بر سر زبان‌ها افتاد، سهام علی‌بابا هم به عنوان یکی از بزرگترین عرضه‌کنندگان سهام در بازار نیویورک ارائه شد.

در اولین عرضه عمومی سهام علی‌بابا در بورس نیویورک در سال ۲۰۱۴ میلادی این شرکت ۲۵ میلیارد دلار به دست آورد که رکوردی تاریخی در اولین عرضه محسوب می‌شود.

علی‌بابا که در آمریکا با فروشگاه‌های اینترنتی "آماوزن" و "ای‌بی" مقایسه می‌شود، توانسته در سال‌های اخیر دامنه فعالیت خود را گسترش دهد و به فروش کالاهایی که قبلا عرضه نمی‌کرد نظیر محصولات ورزشی هم بپردازد.

این شرکت یکی از بازیگران اصلی در تجارت الکترونیک جهان است و گفته می شود سایت این گروه ۹۰ درصد سهم بازار "مصرف‌کننده به مصرف‌کننده" و حدود نیمی از معاملات تولید کننده به مصرف کننده را در اختیار دارد.

بیش از ۸۰ درصد خرید و فروش‌های اینترنتی در چین از طریق علی‌بابا انجام می‌گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها