کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لنسر جدید را بخریم یا نه ؟


کد خبر : ۶۴۱۴دوشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰:۱۹۱۸۵۳۴ بازدید

فرم جدید محل قرار گیری پرژکتورهای جلوو همچنین اسپویلر سرتاسری زیر سپر جلو ، که با سپر بصورت یک تکه میباشداز دیگر خصوصیات این مدل است.آینه های جانبی کاملا جدید به همراه ...

وقتی خبر آمدنش یعنی واردات مجددش رسید خیلی‌ها که عشق ماشین بودند تصور کردند که همان مدل رویایی ایرانی‌ها یعنی اولوشن هم بار کشتی شده است. اما لنسرها رسیدند و خبری از اولوشن نشد.

لنسر در دو مدل ۱۸۰۰ و ۱۶۰۰ سی‌سی وارد ایران شد. حتی آنهایی که منتظر اولوشن هم بودند گفتند خب حالا عیب ندارد مهم این است که لنسر باشد. خاطره خوب میتسوبیشی در ایران خیلی‌ها را دست کم در حد دنبال کردن اخبار هم که شده در پی لنسرها کشید. از پیرمردهایی که خاطره خوبی با میتسوبیشی لنسرهای دهه ۷۰ داشتند تا میان سال‌هایی که گالانت‌های بدون مرگ دهه ۹۰ را تجربه کرده بودند. حتی جوان‌هایی که هنرنمایی لنسر اولوشن‌های تا دندان تقویت شده را در مسابقات درگ دیده بودند. این خاطره خوب در حالی به جا مانده بود که نه در قدیم و نه حالا میتسوبیشی تلاش چندانی برای توسعه بازار خودش در ایران انجام نداده و نمی‌دهد.نمی‌دانیم شاید این هم یکی از رازهای خودرویی ایران باشد و شاید هم خیلی به خودرویی که ساخته‌اند و اینکه سرشناس است اطمینان دارند! وضعیت فروش بیش از هفت میلیون دستگاه لنسر در طول دوران تولیدش هم نشان می‌دهد که این خودرو از بازار خوبی در جهان برخوردار است.

ساده اما گیرا

طراحی میتسوبیشی چند سالی می‌شود که بالا و پایین زیادی ندارد. به یک الگوی طراحی تهاجمی رسیده‌اند و همان را ادامه می‌دهند. فرقی هم نمی‌کند شاسی‌بلند ASX باشد یا یک خودرو سدان. تقریباً شبیه‌کاری که ب‌ام‌و می‌کند. جلو خودرو یا به قول ماشین‌بازها رخ ماشین همیشه آماده حمله است مخصوصاً وقتی چراغ‌های زنون آن ناگهان روشن می‌شوند.انگار یک موجود زنده بیدار شده است. این طراحی می‌تواند یک برگ برنده برای این خودرو در برابر جوان‌ها باشد و آن‌ها را برای خرید آن راضی کند. اگر نمای جلو خودرو را با خودروهای همکلاسی مانند تویوتا کرولا و یا کمی اغماض کیا سراتو مقایسه کنید قطعاً لنسر برنده می‌شود. خلاصه ماجرا اینکه اگر به دنبال آن هستید که خودرویی داشته باشید که خیلی هم خرج برندارد ولی سرها را برگرداند لنسر می‌تواند انتخاب خوبی باشد. به قول معروف لنسر خوب تو چشمه! با این حال طراحی اسپرت و تهاجمی خودرو در ادامه آن دنبال نمی‌شود.هر چه به سمت انتهای خودرو حرکت می‌کنیم طراحی ساده‌تر شده و حتی از طراحی حجیم این روزهای ژاپنی هم خبری نیست. بیشتر به خودروهای فرانسوی شباهت دارد. در این قسمت برتری با تویوتا کرولا و حتی کیا سراتو است. شیب خودرو به طرف پایین کمی بیشتر از خودروهایی است که امروزه طراحی می‌شوند. این شیب هم ظاهر خودرو را اسپرت‌تر کرده و هم یادآور دوران طلایی طراحی ژاپنی در دهه ۹۰ است که فضای غالب در طراحی خودرو جهان بود و حتی موستانگ و کامارو را هم اسیر خود کرده بود.

هم خوب، هم بد

داخل لنسر را می‌توان از دو منظر نگاه کرد. هم خوب و هم بد. اگر به دنبال یک خودرو خانوادگی خوب و راحت هستید که پنج نفر به راحتی بتوانند با آن به مسافرت بروند و سرنشینان عقب درد زانو نگیرند و آرنجشان در پهلوی بغل دستی فرو نرود، کابین لنسر همه این شرایط را برای شما فراهم می‌کند. دسترسی به کلیدهای روی داشبورد و شیشه بالابرها هم به راحتی انجام می‌شود که البته این علت دارد. فضای صندوق عقب هم راضی‌کننده است. فضای جلو پای آن چیزی بین تویوتا کرولا و کیا سراتو است. از کرولا کمتر و از سراتو بیشتر. اما اگر از منظر متریال استفاده شده و پیچیدگی طراحی نگاه کنید و از کابین شلوغ با طراحی پیچیده خوشتان بیاید، کابین لنسر شما را راضی نمی‌کند. البته آن سهولت در دسترسی به کلیدها که ذکرش رفت حاصل همین غیرپیچیده بودن طراحی کابین است. متریال استفاده شده در داشبورد اگر چه بسیار کیفیت بالایی دارد اما چون از جنس خشک است کمی توی ذوق می‌زند و زیادی ساده به نظر می‌رسد. زمانی هم که با پشت ناخن روی آن ضربه می‌زنید احساس تو خالی بودن آن کاملاً مشخص است. در این میان کابین سراتو و کرولا کاملاً برتری دارد. یک ایراد داشبوردهای جنس سخت و خشک این است که در صورتی که در شهرهایی با آب و هوای گرم و خشک مورد استفاده قرار بگیرند بیشتر در معرض ترک‌خوردگی هستند و باید همیشه پولیش چرب داده شوند. یکی از ویژگی‌های خوب کابین لنسر ترمز دستی آن است. بخشی که اغلب چندان مورد توجه و بررسی قرار نمی‌گیرد. طراحی ترمز دستی این خودرو در میان خودروهای همکلاسش در بازار ایران بسیار خوب و حرفه‌ای انجام شده است. آرگونومی، ضخامت و سطح کشش آن برای درگیر شدن راننده را به یاد فیلم‌های معروف خودرویی همچون توکیو دریفت می‌اندازد!

راحتی در حد قیمت

در مورد اینکه امکانات رفاهی یا همان آپشن‌های لنسر در چه سطحی است اختلاف‌نظر وجود دارد. با این حال به نظر ما این خودرو در سطح قیمتی که در نمایندگی عرضه می‌شود یعنی ۱۰۵ میلیون تومان آپشن‌های قابل قبولی دارد اما قیمت ۱۲۵ میلیونی بازار آن برای مدل ۱۸۰۰ سی‌سی کمی شما را در مورد آپشن‌ها مردد می‌کند. به خصوص که در این سطح از قیمت رقبای سرسختی در میان کیا و هیوندای دارد. صندلی با روکش چرمی به همراه گرمکن برای صندلی‌های جلو این خودرو را در ردیف کیا سراتو و بالاتر از تویوتا کرولا قرار می‌دهد. از سوی دیگر آینه‌های جانبی مجهز به المنت گرم‌کننده و سانروف برقی را هم به این‌ها اضافه کنید. چراغ‌های جلو دارای سیستم تنظیم ارتفاع نور هستند که لنسر را از دو خودرو دیگر بالاتر قرار می‌دهند. همچنین سنسور پارک و دوربین عقب نیز برای یک خودرو با این قیمت کافی به نظر می‌رسند. چراغ‌های جلو هم زنون استاندارد هستند که به خصوص برای جوانان یک آپشن خیلی خوب به حساب می‌آیند.

حس اولوشن

لنسر ۱۸۰۰ سی‌سی هر چه باشد یک لنسر است. این یعنی در زمینه شتاب و هندلینگ یک سر و گردن بالاتر از بسیاری از خودروها قرار می‌گیرد. این خودرو قدرت مانور بسیار بالایی دارد و هم از تویوتا کرولا و هم از کیا سراتو بهتر عمل می‌کند. هر چند اگر دقیقاً انتظار هندلینگ لنسر اولوشن را دارید باید بگوییم که این خودرو انتظارتان را برآورده نمی‌کند. یکی از ویژگی‌های این خودرو داشتن گیربکس تیپ‌ترونیک است. یعنی خودتان می‌توانید دنده را روی گیربکس اتوماتیک تعویض کنید. برای این منظور پدال‌هایی هم پشت فرمان در نظر گرفته شده تا کاملاً حس یک رانندگی اسپرت را تجربه کنید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها