کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هیاهو در بازار میلگرد


کد خبر : ۶۴۰۲۸چهارشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴:۲۲۴۶۸۶ بازدید

معاملات شکل گرفته در حوزه ی میلگرد آجدار حاکی از این است که نرخ کف بازار بین 4030 تا 4100 بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده بوده است که ...

آهن‌پرایس- معاملات شکل گرفته در حوزه ی میلگرد آجدار حاکی از این است که نرخ کف بازار بین 4030 تا 4100 بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده بوده است که نشان دهنده ی تداوم کسادی در بازار می باشد. اگر چه نیاز مشتریان سایزهای ریز ( ۸ تا ۱۲) و یا بارهای ترکیبی با سایزهای ریز، همچنان و تنها توسط تولیدکنندگان بخش خصوصی برآورده شده و کارخانجات دولتی در برآورده نمودن این نوع درخواست ها تا حد زیادی ناتوان هستند اما بازار هم چنان کجدار و مریز به راه خود ادامه می دهد. همین امر سبب گشته است تا این لحظه شنیده های بازار میلگرد آجدار در اکثر مبادی رسمی توام با ثابت اعلام گردد.

مبحث نگران کننده ی این روزها بازارآهن در اخبار افزایش ۲۰ الی ۳۰ درصدی نرخ کرایه حمل‌ بار در برخی از مبادی با توجه به رکود حاکم بر بازار بوده است که می تواند فشار بیشتری را به لایه های مختلف زنجیره تامین فولاد کشور تحمیل کند و همچنین تولیدکنندگانی که مواد اولیه آنها سهمی از ترابری ریلی کشور ندارد را  بیش از پیش در معرض فشار اقتصادی قرار دهد. از سوی دیگر در حال حاضر فولادسازان روی موضوعی دست گذاشته اند که به نوعی خط قرمز سیاست‌های کلی نظام اقتصاد مقاومتی حاکم است و آن درخواست آزادسازی صادرات بدون قید و شرط است.

این در حالی است که از  قول رئیس بانک مرکزی بارها شنیده‌ایم صادرات بدون تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات، توجیه منافع ملی نداشته و ندارد و خط قرمز بانک مرکزی محسوب میشود. فولادسازان با استناد به رکود بی سابقه حاکم بر بازار و مازاد تولید داخلی فولاد و همچنین مشکلات متاثر از تحریم های ناجوانمردانه آمریکا در خصوص وصول مطالبات ارزی، تمنای بازنگری در الزامات فعلی وضع شده برای آنها در حوزه‌های صادراتی را دارند و این چالش ایجاد شده برای آنها همچنان که دیده می شود ادامه دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها