کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزش پوند در برابر دلار به کمترین میزان در 3 سال اخیر رسید


کد خبر : ۶۴۰۲۷چهارشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷:۵۸۱۴۲۲ بازدید

با تلاش بعضی از نمایندگان پارلمان بریتانیا برای تهیه لایحه‌ای در به تعویق انداختن خروج این کشور از اتحادیه اروپا، ارزش پوند در برابر دلار به ...
ارزش پوند در برابر دلار به کمترین میزان در 3 سال اخیر رسیدارزش پوند در برابر دلار به کمترین میزان در 3 سال اخیر رسید

با تلاش بعضی از نمایندگان پارلمان بریتانیا برای تهیه لایحه‌ای در به تعویق انداختن خروج این کشور از اتحادیه اروپا، ارزش پوند در برابر دلار به کمترین حد خود در سه سال اخیر رسید.

در معاملات امروز (سه‌شنبه سوم سپتامبر/ ۱۲ شهریور) بازارهای جهانی، نرخ برابری پوند در برابر دلار به ۱/۲ رسید که از اکتبر ۲۰۱۶ بی‌سابقه بوده است.

امروز همچنین هر پوند حدود یک یورو و ۱۰ سنت معامله شده است.

واکنش بازارهای مالی به تحولات مرتبط با برگزیت در حالی است که بعضی نمایندگان حزب حاکم (محافظه‌کار) و همچنین نمایندگان مخالف دولت (حزب کارگر) در صدد تهیه لایحه‌ای برای متوقف کردن خروج بی‌توافق کشورشان از اتحادیه اروپا پیش از ضرب‌الاجل ۳۱ اکتبر هستند.

xghs5jome8uyiowlu6p5.jpg

هفته پیش شورای خاص سلطنتی بریتانیا به ریاست ملکه الیزابت با پیشنهاد بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور برای تعلیق پنج هفته‌ای پارلمان موافقت کرد.

دولت بریتانیا تهدید کرده در صورتی که نمایندگان اختیار مجلس عوام را در دست بگیرند، ممکن است در نیمه اکتبر (دو هفته پیش از زمان تعیین شده برای خروج از اتحادیه اروپا) انتخابات سراسری برگزار کند.

لایحه‌ای که نمایندگان به دنبال تصویب آن هستند، نخست وزیر را مجبور خواهد کرد تا خروج را تا پایان ژانویه سال آینده میلادی (۲۰۱۹) به تعویق بیاندازد مگر اینکه آنها تا نوزدهم اکتبر یا به توافقی جدید برسند و یا اینکه به خروج بی توافق رای دهند.

تا پیش از برگزاری رفراندوم خروج این کشور از اتحادیه اروپا در تابستان سه سال پیش، هر پوند حدود ۱/۵ دلار معامله می‌شد.

بعد از رای منفی شهروندان بریتانیایی به ماندن در اتحادیه اروپا، ارزش واحد پول این کشور در برابر دلار بیش از ده درصد سقوط کرد؛ این کاهش ارزش در سی سال اخیر بی‌سابقه بود و بیشترین افت یک روزه تاریخ این کشور را رقم زد.

پس از آن ارزش پول ملی بریتانیا افزایش یافت و تا اوایل سال ۲۰۱۸ این روند رو به رشد ادامه داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها