کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دیدار با تنها عقاب امپریال در خاک ایران


کد خبر : ۶۴۰۲یکشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲:۳۱۱۳۸۳۰ بازدید

​این هفته سراغ خودرویی رفته‌ایم که نامش عقاب است! بله عقاب. البته نام اصلی‌اش مرسدس‌بنز Sکلاس است که زیر تیغ جراحی Asma رفته و عنوان «عقاب» را به خود گرفته است. لازم به ذکر ...
دیدار با تنها عقاب امپریال در خاک ایراندیدار با تنها عقاب امپریال در خاک ایران

این هفته سراغ خودرویی رفته‌ایم که نامش عقاب است! بله عقاب. البته نام اصلی‌اش مرسدس‌بنز Sکلاس است که زیر تیغ جراحی Asma رفته و عنوان «عقاب» را به خود گرفته است. لازم به ذکر است تغییرات اعمال شده توسط خود مرکز تیونینگ Asma نبوده و این تغییرات پس از وارد کردن قطعات لازم از آلمان توسط مجموعه جواهری در ایران انجام شده است. قبل از این که درباره این عقاب آلمانی صحبت کنیم به سراغ Sکلاس می‌رویم.

Sکلاس معمولی

Sکلاس از جمله خودروهای معروف مرسدس‌بنز بوده که نیاز به معرفی کلی آن نیست. ریشه این خودروی لوکس به مرسدس‌بنز Typ 300 برمی‌گردد. خودرویی که در سال ۱۹۵۱ با کد W186 برای اولین بار تولید شده است. اکنون Sکلاس ۶۳ سال است که بی‌وقفه توسط کمپانی مرسدس‌بنز تولید شده و جدیدترین نسل آن از سال ۲۰۱۳ با کد W222 تولید می‌شود. Sکلاس مورد نظر نیز با کد W221 شناخته شده و تولید آن از سال ۲۰۰۵ شروع شده است. این خودرو در شش مدل S350، S450، S500، S600، S320 CDI و S420 CDI تولید شده که دو مدل آخر دیزلی است. البته لازم به ذکر است هر کدام از شش مدل نام برده به جز S600 دارای مدل L (با فاصله بین دو محور بیشتر) نیز هستند. S350 ضعیف‌ترین مدل Sکلاس بوده که مرسدس‌بنز مورد نظر ما هم از این نوع است. پیشرانه مورد استفاده در این خودرو شش سیلندر خورجینی به حجم دقیق ۳۴۹۸ سی‌سی بوده که ۲۷۲ اسب‌بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۲۴۰۰ تا ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۷٫۳ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. اما قوی‌ترین Sکلاس استاندارد مدل S600 است که زیر کاپوتش یک پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی به حجم دقیق ۵۵۱۳ سی‌سی قرار دارد. این پیشرانه عظیم توانایی تولید ۵۱۷ اسب‌بخار قدرت در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و ۸۳۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۱۸۰۰ تا ۳۵۰۰ دور در دقیقه را دارد. ۴٫۶ ثانیه زمانی است که S600 از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و اگر حداکثر سرعت آن قفل نمی‌شد می‌توانست بیشتر از ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. این نسل Sکلاس در سال ۲۰۰۹ دچار یک فیس‌لیفت شد.

از سال ۲۰۰۹ به بعد مدل‌های S250 CDI و S400 HYBRID نیز قابل سفارش بود که مدل اول از نوع دیزلی و مدل دوم از نوع هیبرید بود. تولید W221 تا سال گذشته یعنی سال ۲۰۱۳ ادامه داشت در همین سال جای خود را به جدیدترین نسل Sکلاس با کد W222 داد. Sکلاس در کلاس سدان‌های فول‌سایز لوکس قرار دارد و از رقبای مطرح آن می‌توان به BMW سری ۷، آئودی A8، جگوار XJ، مازراتی کواتروپورته، لکسس LS و … اشاره کرد.

Sکلاس با طعم Asma

Asma خودروهای زیادی را تیونینگ کرده اما از پروژه‌های معروف این تیونر آلمانی می‌توان به لامبورگینی اونتادور، مرسدس‌بنز Sکلاس، مرسدس‌بنز Gکلاس، مرسدس‌بنز SL کلاس، مرسدس‌بنز CL کلاس، مرسدس‌بنز CLS، مرسدس‌بنز SLR، مرسدس‌بنز SLS، پورشه کاین، پورشه پانامرا، BMW X6 و … اشاره کرد. همان طور که از نام خودروهای نامبرده مشخص است Asma بیشتر تیونینگ‌های خود را بر روی محصولات کمپانی مرسدس‌بنز انجام می‌دهد. یکی از این مرسدس‌بنزها مدل Sکلاس است که Asma نام آن را Eagle (عقاب) گذاشته. مرسدس‌بنز مورد نظر که در ایران لباس Asma را به تن کرده است یک دستگاه S350 L مدل ۲۰۰۷ است. پیش از این که S350 مورد نظر لباس Asma را به تن کند شاهد یکسری تغییرات هم بوده است. ابتدا با تعویض قطعات ظاهری مانند چراغ‌ها و … با نمونه فیس‌لیفت Sکلاس که متعلق به سال ۲۰۰۹ است ظاهر خودرو به روزتر شده است. بعد از به روز شدن ظاهر خودرو نوبت به بادی‌کیت Asma رسیده است. سپر عقب، سپر جلو، جلو پنجره، کاپوت جلو، گلگیرهای عقب، گلگیرهای جلو، درب‌های عقب و … از جمله قسمت‌های ظاهری S350 مورد نظر هستند که دستخوش تغییرات قرار گرفته‌اند. پس از نصب بادی‌کیت Asma آخرین اقدام انجام شده بر روی این خودروی لوکس استفاده از برچسب رنگ مشکی مات بر روی بدنه آن است. تمام قسمت‌های بدنه این S350 به جز چراغ‌ها و سرِ اگزوزهایش مشکی پوش شده‌اند. یعنی این پوشش رنگ مشکی مات حتی رینگ‌ها، لوگوی مرسدس‌بنز نصب شده بر روی صندوق بار، نوارهای نازک استیل دور شیشه‌ها و … را نیز شامل می‌شود. به گفته مدیر مجموعه جواهری کارایی این برچسب‌ها شش سال بوده و توسط مجموعه جواهری ۳ سال گارانتی می‌شوند.

ابهت S350 بعد از این جراحی صد چندان شده و به راستی شبیه یک عقاب غول‌پیکر است. جلو پنجره بزرگ که از قسمت بالای چراغ‌های جلو شروع شده و تا پایین‌ترین قسمت سپر جلو ادامه دارد ظاهر خوفناکی را برای این عقاب رقم زده است. در نمای جانبی بعد از اعمال بادی‌کیت، گلگیر و درب‌های عقب مقداری ورم کرده‌اند. از این رو برای هماهنگ کردن چرخ‌های عقب با آن از اسپنسر استفاده شده است. با گذاشتن دو عدد اسپنسر بر روی چرخ‌های عقب فاصله بین دو چرخ عقب بیشتر شده و این هماهنگی در ظاهر خودرو به وجود آمده است. در حالت کلی می‌توان گفت S350 Asma دارای ظاهری خاص و ترسناک است. ظاهری که به جز S350 مورد نظر در هیچ Sکلاس دیگری در ایران قابل رویت نبوده زیرا این تنها S کلاس با تیونینگ Asma در ایران است. البته Sکلاس موردنظر از نوع L (با فاصله بین دو محور بیشتر) بوده و ابعاد دراز آن در کنار ارتفاع پایین خودرو که به کمک سیستم تنظیم ارتفاع قابل تنظیم است در این ابهت بی‌تاثیر نیست. البته S350 مورد نظر دو تفاوت با Eagle دارد اولی رینگ‌های معمولی Sکلاس مورد استفاده در S350 مورد نظر است که با رینگ‌های Eagle متفاوت است و دوم مه‌شکن‌های جلوی مخصوص Eagle است که به گفته مدیر مجموعه جواهری به خواسته مالک خودرو در نمونه مورد نظر حذف شده و به جای آن‌ها دریچه هوا تعبیه شده است.

‌S350 مورد نظر به سیستم اگزوز سوپراسپرینگ به همراه هدرز نیز مجهز شده که صدای متفاوت و زیباتری نسبت به S350 معمولی تولید می‌کند. تمامی تغییرات اعمال شده بر روی این Sکلاس مربوط به ظاهر آن بوده و کابین و پیشرانه آن دست نخورده باقی مانده است. کابین S مورد نظر به رنگ کرمی بوده که با ظاهر آن در تضاد است. شاید اگر از رنگ مشکی در طراحی کابین استفاده می‌شد خشونت S مورد نظر بیشتر بود. بهتر است هنگام رانندگی با این خودرو کاری به کار خودروهای دیگر نداشته باشید و با متانت رانندگی کنید تا دیگر راننده‌ها و عابران از ابهت بالای شما حساب ببرند. در غیر این صورت اگر قصد کورس گذاشتن با خودرویی مانند جنسیس کوپه را داشتید بدون شک بازنده میدان هستید و تمام آن ابهت و خشونتتان زیر سوال خواهد رفت! نصب بادی کیت بر روی این خودرو باعث بالا رفتن وزن آن شده و در نهایت شتاب ۷٫۳ ثانیه‌ای آن کندتر از قبل شده است.

تیونینگ Asma چند؟

اکنون قیمت یک دستگاه مرسدس‌بنز S350 2007 حدود ۳۰۰ میلیون تومان است. اما قیمت این S350 Asma حدود ۵۰۰ میلیون تومان عنوان شده که ۲۰۰ میلیون تومان از نمونه استاندارد گران‌تر است. در حال حاضر اگر قصد دارید Sکلاستان را به بادی کیت Asma مجهز کنید باید چیزی حدود ۱۵۰ میلیون تومان بپردازید. هزینه تغییراتی که بر روی S350 مورد نظر اعمال شده عبارتند از: بادی‌کیت Asma حدود ۸۰ میلیون تومان، تغییرات فیس‌لیفت ۲۵ میلیون تومان، برچسب رنگ مشکی مات ۱۲ میلیون تومان، سیستم تنظیم ارتفاع دو میلیون تومان، اسپنسرها نزدیک به دو میلیون تومان، سیستم اگزوز سوپراسپرینگ به همراه هدرز ۱۶ میلیون تومان.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها