کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

باز هم مدلی خاص از S کلاس در ایران!


کد خبر : ۶۴۰۱یکشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳:۵۸۹۲۵۱ بازدید

بی‌راه نیست اگر پیشرانه S65 را به اسلحه AA12 تشبیه کنیم. این خودروی لوکس آلمانی از یک پیشرانه 12 سیلندر خورجینی به حجم دقیق 5980 سی‌سی سود می‌برد که قدرت ...
باز هم مدلی خاص از S کلاس در ایران!باز هم مدلی خاص از S کلاس در ایران!

S کلاس‌هایی که AMG پوش شدند


AMG پوش شدن S کلاس‌ها به ۱۵ سال پیش یعنی سال ۱۹۹۹ باز می‌گردد. اولین S کلاس AMG پوش S55 AMG نام گرفت. خودرویی که متعلق به نسل W220‌ها بود و به یک پیشرانه هشت سیلندر ۵٫۴ لیتری مجهز شد. دو سال بعد در سال ۲۰۰۱ پیشرانه ۱۲ سیلندر وارد ماجرای Sکلاس‌های AMG شد و اکنون W220 با موتور ۱۲ سیلندر ۶٫۳ لیتری و با نام S63 AMG تولید می‌شود. بعد از آمدن فیس‌لیفت W220 به بازار باز هم ۲ مدل AMG از آن را در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ راهی خیابان‌ها کردند. در این سال حجم پیشرانه مدل S63 به شش لیتر کاهش یافت و نام آن به S65 تغییر کرد. پس از آمدن نسل W221‌ها در سال ۲۰۰۷ این بار شاهد تغییراتی در مدل S55 آن بودیم. S55 که از پیشرانه هشت سیلندر سود می‌برد این بار حجم پیشرانه‌اش به ۶٫۲ لیتر رسیده بود و نامش S63 شده بود. کمپانی مرسدس‌بنز آلمان در سال ۲۰۱۰ فیس‌لیفت w221 را تولید کرد. در این سال مدل ۵٫۵ لیتری S63 نیز وارد سبد محصولات S‌کلاس AMG شد. در سال ۲۰۱۳ جدید‌ترین مدل S کلاس با کد W222 جایگزین مدل W221 شد. در این سال نیز مدل S63 با پیشرانه ۶٫۲ لیتری حذف شد و S63‌ها تنها با پیشرانه ۵٫۵ لیتری قابل سفارش بودند.

S65 ایران کجاست؟

S65 مورد نظر متعلق به نسل قبلی S‌کلاس بوده که با کد W221 شناخته می‌شود. نسل W221 مرسدس از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۰۹ تولید شده و از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ فیس‌لیفت آن بر روی خط تولید قرار گرفته است. S65 مورد نظر ما متعلق به مدل قبل از فیس‌لیفت بوده که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ تولید شده است. داستان S65 ما کمی متفاوت است زیرا وقتی به ظاهر این خودرو نگاه کنید سر در گم می‌شوید که این S65 فیس لیفت است یا خیر؟! البته کاملاً حق دارید زیرا مالک S65 مورد نظر خواسته ظاهر خودرو‌اش را با تعویض قسمت‌های ظاهری خودرو با نمونه فیس‌لیفت‌، خودرو‌اش را فیس لیفت کند. اما انگار خبر نداشته که چراغ‌ها‌، آیینه‌های جانبی و زیر سپر عقب نیز در نمونه فیس‌لیفت تغییر شکل داده‌اند. چراغ‌های جلو‌، سپر جلو‌، جلوپنجره و رینگ‌ها قسمت‌هایی هستند که با مدل فیس‌لیفت تعویض شده‌اند تا ظاهر S مورد نظر کمی به روز‌تر شود. S‌کلاس مورد نظر با S کلاسی که هفته گذشته برایتان معرفی کردیم یک تفاوت اساسی دارد. S‌کلاس هفته گذشته از نظر پیشرانه در ضعیف‌ترین حالت قرار داشت اما از ظاهری بسیار خشن و با ابهت برخوردار بود. S کلاس مورد نظر بر‌خلاف آن، از ظاهری شبیه به دیگر S‌کلاس‌های معمولی سود می‌برد اما پیشرانه تعبیه شده در آن قوی‌ترین نوع پیشرانه است که می‌توان هنگام خرید S کلاس سفارش داد! البته اگر S کلاس‌سواران ایرانی‌، S‌کلاس خود را به بادی کیت‌های AMG مجهز نمی‌کردند این AMG واقعی بیشتر جلب توجه می‌کرد! S65 مورد نظر دارای پلاک منطقه آزاد قشم بوده و در خیابان‌های جزیره قشم تردد می‌کند.

AA12 زیر کاپوت S65!

بی‌راه نیست اگر پیشرانه S65 را به اسلحه AA12 تشبیه کنیم. این خودروی لوکس آلمانی از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی به حجم دقیق ۵۹۸۰ سی‌سی سود می‌برد که قدرت بسیار بالای ۶۱۲ اسب‌بخار در ۴۸۰۰ تا ۵۱۰۰ دور در دقیقه و گشتاور وحشتناک ۱۰۰۰ نیوتن‌متر در ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه را تولید می‌کند. این قدرت عظیم توسط گیربکس پنج سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۴٫۴ ثانیه بوده که آن را در ردیف سریع‌ترین مرسدس‌بنز‌های کشورمان قرار می‌دهد. بد نیست بدانید مصرف سوخت ترکیبی این غول ۲۲۵۰ کیلوگرمی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۴٫۸ لیتر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها