کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ‌ها خیلی بالا می‌رود و کمی پایین می آید + قیمت بازار


کد خبر : ۶۳۶۸پنجشنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸:۱۴۹۹۱۳ بازدید

انتظاري كه بيش از يك ماه رونق را از بازار خودرو گرفته بود، اگرچه با اعلام كاهش سه درصدي قيمت خودروهاي داخلي به سر آمده، اما گويا تاثيري بر بازار خودرو نداشته است.

 انتظاري كه بيش از يك ماه رونق را از بازار خودرو گرفته بود، اگرچه با اعلام كاهش سه درصدي قيمت خودروهاي داخلي به سر آمده، اما گويا تاثيري بر بازار خودرو نداشته است.

به گفته فعالان بازار خودرو، مشتريان اين بازار كه پس از آغاز اعتراض نمايندگان مجلس و وعده آنها براي كاهش 15 تا 30 درصدي قيمت خودرو به اميد به واقعيت پيوستن اين وعده از بازار خودرو خارج شدند، حالا با وجود اعلام كاهش سه درصدي قيمت خودرو نيز به اين زودي‌ها به بازار باز نخواهند گشت.

تحليل فعالان بازار خودرو كه حالا مدت‌ها است در انتظار رونق اين بازار هستند، اين است كه مشتريان بعد از اعلام اين كاهش قيمت‌ها به سرعت وارد بازار نمي‌شوند و در انتظار تاثير اين ميزان كاهش قيمت بر بازار بار ديگر خريد خود را به تاخير مي‌اندازند تا شايد بتوانند خريدي ارزان‌تر داشته باشند.

به اين ترتيب آنها حدس مي‌زنند «رونق» به اين زودي‌ها به بازار خودرو باز نخواهد گشت. سه‌شنبه گذشته و پس از اعلام كاهش سه درصدي در قيمت خودرو، علي علي‌لو، رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان از ناکافی بودن کاهش ۳ درصدی قیمت خودرو خبر داد و گفت: نمایندگان کمیسیون صنایع با مستندات خود موضوع قیمت خودرو را تا رسیدن به نتایج مناسب و کاهش قیمت‌ها پیگیری خواهند کرد.

اگرچه تا به امروز نمايندگان مخالف با قيمت‌ها واكنش ديگري در رابطه با قيمت خودرو نشان نداده‌اند، اما با اعلام قيمت جديد خودروهاي داخلي بر اساس كاهش سه درصدي قيمت از سوي خودروسازان به‌نظر مي‌رسد تغيير ديگري براي قيمت‌ها در راه نباشد. هرچند با توجه به تمام اتفاقات رخ داده در بيش از يك ماه گذشته، هر تغييري محتمل به نظر مي‌رسد همان‌طور كه به فاصله چند روز از زماني كه رئيس شوراي رقابت صراحتا اعلام كرد قيمت‌ها كاهش نخواهند داشت، كاهش سه درصدي قيمت خودرو از سوي رضا شيوا اعلام شد.

با تمام اين تفاسير، اگرچه فعالان بازار خودرو از اينكه رونق همچنان از اين بازار به دور است رضايتي ندارند؛ اما عقيده دارند به هر حال كاهش قيمت‌ها در بازار خودرو اتفاقي خوشايند است كه مي‌تواند به بهبود معاملات منجر شود.اما بازار خودرو در حالي براي ورود به آخرين ماه از فصل معاملات آماده مي‌شود كه فعالان اين بازار به بهتر شدن معاملات در اين بازار تا پايان تابستان امسال اميدوار نيستند. آنها بازار اين روزها را «آرام» و «ساكن» ارزيابي مي‌كنند، اتفاقي كه مي‌توان آن را از ثبات قيمت خودروهاي داخلي نيز دريافت.

ثبات قيمت داخلي‌ها به همراه افت

اما نگاهي به بازار خودرو نشان مي‌دهد كه قيمت‌ها نسبت به هفته گذشته با نوسان چنداني جز چند مورد كاهش قيمت همراه نبوده است. به اين ترتيب به غير از قيمت خودروهايي كه طي اين هفته با كاهشي نسبي همراه بوده‌اند، ساير محصولات در بازار با ثبات قيمت همراه بوده‌اند.

آن‌طور كه فعالان بازار مي‌گويند پژو 206 تيپ 5 پس از كاهش قيمت 200 هزار توماني كه در هفته گذشته داشت در اين هفته تغييري نداشته است تا به اين ترتيب روي قيمت 37 ميليون و 100 هزار تومان باقي بماند. پژو 206 V8 نيز به‌عنوان عضو ديگر اين خانواده با باقي ماندن روي قيمت 37.3 ميليون تومان ثبات خود را طي اين هفته حفظ كرده است.

ديگر خودرو بازار، يعني تندر 90 پارس خودرو نيز همچنان روي 39 ميليون و 200 هزار تومان قرار دارد و تندر ايران‌خودرو نيز با قيمت 38 ميليون و 200 هزار تومان در بازار قابل معامله‌است.

اما پژو 405 بنزيني خودرويي است كه در اين هفته با كاهش قيمت مواجه شده است. اين خودرو در كارخانه نيز مشمول كاهش قيمت شده است. بر اساس آخرين تغييرات، قيمت اين خودرو با 300 هزار تومان كاهش به 27 ميليون و 500 هزار تومان رسيده است.

مدل دوگانه‌سوز داشبورد جدید اين خودرو اما تغييري نداشته و همچنان روي 32.2 ميليون تومان ثبات قيمت داشته است.

اما پژو پارس سال جدید ، به‌عنوان محصولي پرطرفدار در بازار خودرو 37.3 ميليون تومان قيمت دارد كه نشان مي‌دهد ركود بازار بر اين محصول نيز اثرگذار بوده و رونق خريد و فروش را از آن گرفته است.

مدل دوگانه‌سوز معمولی اين خودرو نيز 37 ميليون و 600 هزار تومان قيمت دارد.

سمند ال.ايكس نيز در بازار اين هفته در دسته با ثبات‌ها قرار داشته است و از قيمت 29.2 ميليون تومان كوتاه نيامده است. همچنين رانا در هفته جاري 32 ميليون و 300 هزار تومان قيمت داشته است.

در خانواده پرايد نيز جز يك محصول، بقيه با ثبات همراه بوده‌اند. پرايد 111 همچنان روي 20 ميليون و 700 هزار تومان ثابت است. مدل 132 اين خانواده نيز روي قيمت 19 ميليون و 600 هزار تومان باقي مانده است؛ درحالي‌كه پرايد 131 با 100 هزار تومان كاهش قيمت به 19 ميليون و 600 هزار تومان رسيده است و تيبا نيز با همين ميزان كاهش قيمت هم‌اكنون 23 ميليون و 700 هزار تومان قيمت دارد.

مگان نيز در بازار اين هفته به سختی یافت میشد تا قيمت اين خودرو كه توليد آن همچنان متوقف است در اوج باقي بماند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها