کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزینه‌های تهدید آمیز روی میز است!


کد خبر : ۶۳۶۵۳پنجشنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷:۰۸۱۵۰۸ بازدید

مساله ورود بانوان به استادیوم‌های فوتبال ایران این روزها با وسواس بیشتری از سوی نهادهای بین‌المللی مثل فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا پیگیری می‌شود.

مساله ورود بانوان به استادیوم‌های فوتبال ایران این روزها با وسواس بیشتری از سوی نهادهای بین‌المللی مثل فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا پیگیری می‌شود. برخلاف اینکه در روزهای گذشته مدیران ورزش و برخی دیگر از مسوولان، تاکید کردند ورود بانوان به استادیوم‌ها الزامی برای کشورمان نداشته اما هشدارهای نهاد‌های تصمیم‌گیرنده فوتبال دنیا چیز دیگری را نشان می‌دهد.

این موضوع آن قدربرای فیفا اهمیت دارد که رئیس آن چند بار به اشکال مختلف و با درخواست‌های شفاهی و کتبی خواستار برچیده شدن موانع آن از سوی مسوولان کشورمان شده است. این تصمیمی نیست که فدراسیون فوتبال ایران یا دولت به تنهایی قادر به اعمال آن باشند؛ اما فیفا نیز قوانین سختگیرانه خود را دارد و در صورت انجام نشدن آنها بیم محرومیت یا تعلیق فوتبال کشورمان وجود دارد. فدراسیون در حالی بارها اعلام کرده امکانات برای ورود بانوان به استادیوم‌ها فراهم است که در هفته‌های گذشته، رسانه‌ها یکی از دلایل تعویق مسابقات لیگ برتر امسال را نبود شرایط حضور بانوان در استادیوم‌ها اعلام کردند. موضوعی که گفته می‌شد خواسته اکید AFC بوده است. هرچند که این موضوع بعد تر از سوی برخی مدیران فدراسیون و سازمان لیگ تکذیب شد.
هشدار صریح AFC
 حالا نفر دوم کنفدراسیون فوتبال آسیا دوباره درخصوص عدم ورود بانوان به استادیوم‌های فوتبال در ایران به مسوولان هشدار داده و تاکید کرده همه گزینه‌ها روی میز قرار دارد. ویندسورجان دبیرکل AFC در این خصوص گفته: «همه باید از این حق برخوردار باشند. فوتبال بازی همه‌گیری است. زنان در ایران فوتبال بازی می‌کنند، مردان هم بازی می‌کنند. به همین خاطر همه باید از این حق برخوردار باشند تا این ورزش را از نزدیک ببینند. نگرانی‌هایی وجود دارد. گزینه‌های زیادی هم در حال‌حاضر روی میز است. واقعا نمی‌دانیم کدام مسیر به سرانجام می‌رسد.» با این صحبت‌ها کنفدراسیون فوتبال آسیا سیگنال‌های هشدار دهنده‌ای را برای مدیران ایران ارسال کردند تا بیشتر از قبل به فکرحل این مساله باشند.

چراغ سبز آقای معاون
البته در همین حال معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش کشورمان تاکید کرده استادیوم‌ها آماده حضور بانوان در بازی‌های ملی هستند. محمدرضا داورزنی گفت: «در شرایط فعلی تلاش‌ می‌کنیم که این اتفاق در بازی‌های ملی رخ دهد. ما دارای ورزشگاه آزادی هستیم که از شرایط مناسبی برخوردار است و دارای ورودی‌های مجزا، محل نشستن و سرویس‌های بهداشتی جداگانه است و محل رفت و آمدها به‌گونه‌ای است که مشکلی در این رابطه به‌وجود نمی‌آید. با حفظ حرمت و کرامت بانوان می‌توانیم شرایط حضور بانوان در بازی‌های ملی را فراهم کنیم. برای بازی‌های باشگاهی به‌دلیل اینکه بسیاری از استادیوم‌ها از شرایط لازم برخوردار نیستند امکان حضور بانوان مهیا نیست.» مسلم است که دامنه این موضوع دیر یا زود به مسابقات باشگاهی هم کشیده خواهد شد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها