کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ضعف تقاضای واقعی در بازار آهن


کد خبر : ۶۳۶۴۶پنجشنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹:۵۷۱۵۰۲ بازدید

با وجود اینکه بازار تمایل به کاهش قیمت دارد اما قیمت آهن آلات با نوسان چشمگیری همراه نیست. شرایط فعلی در حالی ادامه دارد که بازار فولاد ...

آهن‌پرایس- با وجود اینکه بازار تمایل به کاهش قیمت دارد اما قیمت آهن آلات با نوسان چشمگیری همراه نیست. شرایط فعلی در حالی ادامه دارد که بازار فولاد در سال های اخیر شرایط با ثباتی را تجربه نکرده است و تمایل به نوسان قیمت ها یک رکن اساسی در بازار است.

با وجود ثبات قیمتی شاهد آن هستیم که هنوز هم تقاضای واقعی در بازار ضعیف است ولی این حجم کم تقاضا نتوانسته افت گسترده قیمت ها را به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر با وجود رقابت منفی در بازار اما همچنان بسیاری از واحدهای فروشی برای فروش حداکثری محصولات خود، همچنان در برابر افت قیمت های پیشنهادی خود مقاومت می کنند.

موضوع فوق بدین معناست که حضور پورشور تقاضا در بازار هنوز آغاز نشده است و مشتری نتوانسته به صورت کامل و جامع  برای بازار تعیین تکلیف نماید. به هر حال امری که مشهود است، تمایل شمار زیادی از فروشندگان به کاهش قیمت های پیشنهادی خود، به منظور افزایش حجم فروش می باشد اما روند کلی بازار همچنان در برابر افت قیمت ها مقاومت از خود نشان می دهد.

این امر که بازار آهن طی چندین هفته در برابر جریان کاهشی نرخ مقاومت کرده است، خود یک خبر مهم به شمار می رود؛ البته ناگفته نماند که هر دو هفته اخیر با یک روز تعطیلی همراه بود که خود عاملی بازدارنده برای بهبود بازار می باشد. این موارد بدین معناست که برای بررسی دقیق تر جریان غالب قیمتی باید روند بازار در هفته های آتی با دقت بیشتری تحلیل گردد. در این میان تنها این نگرانی وجود دارد که بازار چه زمانی دست از مقاومت خواهد کشید اگرچه هنوز هم نمی توان منکر برخی بازی های بازارساز و تأثیر آن بر وضعیت بازار آهن شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها