کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تاریخچه پیدایش گاز طبیعی و چگونگی مهار کردن آن


کد خبر : ۶۳۶۱۲چهارشنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲:۳۵۵۶۹ بازدید

ماده برحسب شرایط حاکم بر آن در سه حالت جامد، مایع و گاز می تواند قرار گیرد. تاریخچه ی پیدایش گاز به میلیون ها سال قبل باز می گردد. به زمانی که لایه های باقیمانده گیاهان و ...

ماده برحسب شرایط حاکم بر آن در سه حالت جامد، مایع و گاز می تواند قرار گیرد. تاریخچه ی پیدایش گاز به میلیون ها سال قبل باز می گردد. به زمانی که لایه های باقیمانده گیاهان و جانوران تحت فشار و گرمای سنگ قرار گرفته و این فشار و گرما باعث تبدیل باقیمانده ها به گاز، نفت و زغال می شوند. منابع گازهای طبیعی در بسیاری از نقاط جهان پراکنده هستند . گاز طبیعی گازی است که بر اثر برخی دگرگونی هایی که بر باقیمانده ی گیاهان و جانوران انجام می شود به وجود می اید. گاز طبیعی را از طریق لوله کشی مهار کرده و به کارخانجات مختلف انتقال می دهند. در گازهای طبیعی ترکیباتی از قبیل  دی اکسید کربن ، نیتروژن نیز همراه گاز طبیعی یافت می‌شوند که درصد آن‌ها در مخازن مختلف و حتی در قسمت‌های مختلف از یک مخزن، با یکدیگر متفاوت است.
 

تاریخچه پیدایش گاز طبیعی و چگونگی مهار کردن آن


گاز آرگون چیست و چه تاثیری بر بردن انسان دارد؟

آرگون با نام اختصاری AR به دو صورت گاز و مایع در طبیعت وجود دارد. یک درصد از این گاز بی رنگ و بدون بو در اتمسفر زمین وجود دارد و و حدود 0.94% از جو زمین را به خود اختصاص داده است. آرگون در اصل گازی بی اثر است و که در محیط های رطوبتی تاثیر بدی ندارد ولی اگر مقدار زیادی از آن استنشاق شود باعث تهوع، سرگیجه و خفگی می شود. فرد مسموم شده حتما باید به محیط باز منتقل شود. و اما آرگون مایع نباید به پوست بدن برخورد نماید زیرا باعث سوختگی در فرد می شود.گاز آرگون یکی از گازهای بی اثر و نجیب در جدول تناوبی عناصر است که ، تا سال 1894 کشف نشده بود. در واقع کشف آرگون نتیجه ی توجیه تفاوت چگالی نیتروژن استخراج شده از هوا با چگالی نیترژن حاصل از آمونیاک بود. پس از جدا سازی این گاز، مشخص شد که ترکیب جدید از هوا استخراج شده است و آرگون کشف شد. این گاز کاربردهای بسیاری دارد و حتی میتوان گفت در صنعت پزشکی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. گاز آرگون یکی از گازهای اصلی برای پر کردن لامپهای رشته ای در صنعت داروسازی نیز برای جایگزینی اکسیزن در بالای ظروف، از گاز آرگون استفاده مینمایند

رگولاتور گاز چگونه ابزاری است؟

 پس گاز یکی از حالات ماده است که دارای ویژگی های خاص و معین است. یکی از ویژگی های گاز این است که در هر فضایی قرار گیرد تمام آن فضا را اشغال کرده و همچنین گازها می توانند در حجم های بسیار کم مانند کپسول ها فشرده شوند. خارج شدن گاز از مخزن آن هم به صورت مستقیم امکان پذیر نمی باشد زیر  به دلیل فشرده شدن، گاز هنگام خروج از مخزن با فشار زیادی خارج می شود، به همین دلیل از رگولاتور برای کاهش فشار استفاده می شود.  رگولاتورهای گاز یا رگلاتور ابزاری هستند که با آن ها کاهش، کنترل و تنظیم فشار گاز موجود در مخازن یا خطوط گاز رسانی انجام می شود. رگلاتور ها قابلیت تنظیم فشار به مقدار دلخواه مصرف کننده را دارند.
 

تاریخچه پیدایش گاز طبیعی و چگونگی مهار کردن آن


رگولاتور آزمایشگاهی چیست؟

رگولاتور مورد استفاده در آزمایشگاه با رگولاتور معمولی است. به علت بالا بودن خلوص گاز های آزمایشگاهی، جنس رگولاتور این گاز ها نیز متفاوت است. رگولاتور آن نیز از نظر جنس بدنه و دیافراگم متفاوت میباشد. جنس بدنه رگولاتور آزمایشگاهی برنجی با روکش کروم یا استینلس استیل میباشد. جنس دیافراگم رگولاتور آزمایشگاهی معمولا استینلس استیل 316 یا هستلوی میباشد. در رگولاتور آزمایشگاهی فضای بلااستفاده کمتری نسبت به رگولاتور صنعتی دارد. با توجه به حساسیت گازهای آزمایشگاهی، رگولاتور آزمایشگاهی پس از تولید توسط نشت یاب هلیوم مورد آزمون قرار میگیرد و کمترین نرخ نشتی را دارد.

منبع :‌ ویرلن



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها