کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۶۳۵۵۰دوشنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲:۲۹۴۶۰ بازدید

به دنبال حمله مبارزان یمنی به یکی از تاسیسات نفتی عربستان و در حالی که تجار به دنبال نشانه هایی هستند که حاکی از کاهش تنش های تجاری ...
بهای نفت در بازارهای جهانیبهای نفت در بازارهای جهانی

به دنبال حمله مبارزان یمنی به یکی از تاسیسات نفتی عربستان و در حالی که تجار به دنبال نشانه هایی هستند که حاکی از کاهش تنش های تجاری بین آمریکا و چین باشد، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد افزایش بود.

اما به دلیل انتشار گزارش نه چندان خوش بینانه اوپک در مورد آینده تقاضای جهانی برای نفت رشد قیمت ها محدود بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 64 سنت معادل 1.1 درصد افزایش به 59 دلار و 28 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 55 سنت معادل یک درصد رشد به 55 دلار و 42 سنت رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در نیویورک در این باره گفت: «خوش بینی نسبت به اینکه جنگ تجاری اوج نخواهد گرفت و خبرها در مورد حمله یک پهپاد یمنی به تاسیسات نفت و گاز عربستان موجب شده تا قیمت نفت شاهد رشد نسبی باشد.»

حمله یک پهپاد متعلق به حوثی های یمن به یک میدان نفتی در شرق عربستان، روز شنبه موجب بروز آتش سوزی در یک پالایشگاه گاز این کشور شد و بر تنش ها در خاورمیانه افزود، اما به گفته شرکت آرامکو تولید نفت این کشور از این حمله تاثیری نپذیرفته است.

در همین حال، لری کودلوف، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفته مقامات تجاری آمریکا و چین در طی 10 روز آینده با یکدیگر صحبت خواهند کرد و ممکن است مذاکرات بر سر پایان دادن به جنگ تجاری را پیش ببرند.

اما ظاهرا ترامپ به اندازه دستیاراتش به انعقاد توافق تجاری با چین امیدوار نیست، زیرا اخیرا گفته، هرچند پکن برای رسیدن به یک توافق آماده است اما «من هنوز برای توافق آماده نیستم.»

اوپک در جدیدترین گزارش خود پیش بینی اش از رشد تقاضای جهانی برای نفت را در سال 2019 حدود 40 هزار بشکه کاهش داده و به 1.1 میلیون بشکه در روز رسانده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها