کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتیاط و تغییر رفتار سازندگان مسکن


کد خبر : ۶۳۵۰۶یکشنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶:۲۰۱۲۵۹۵ بازدید

در شرایطی که براساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، حجم پروانه‌های صادرشده برای ساخت مسکن در زمستان سال ...
احتیاط و تغییر رفتار سازندگان مسکناحتیاط و تغییر رفتار سازندگان مسکن

تعادل- در شرایطی که براساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، حجم پروانه‌های صادرشده برای ساخت مسکن در زمستان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، 25 درصد افزایش داشته است و این به معنای استقبال بیشتر سازندگان برای ساخت و ساز است، رییس کانون انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه افت معاملات مسکن و رکود به وجود آمده موجب می‌شود سازنده‌های مسکن رفتار خود را تغییر و در ساخت مسکن با احتیاط عمل کنند، گفت: در یک سال گذشته تمام اقلام مصرفی در ساخت مسکن 3 برابر شد.

جمشید برزگر در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اینکه آیا با توجه به ورود بخش مسکن به رکود سازندگان مسکن از این پس با احتیاط در ساخت عمل خواهند کرد، ‌گفت: سال‌هاست که ساخت و ساز از تقاضا عقب است بطوری که هر سال 250 هزار تا 300 هزار واحد مسکونی از تقاضا عقب بوده است، قطعا این عقب‌ماندگی تاثیر بالایی در پاسخگویی به تقاضا خواهد داشت که رشد قیمت را به گونه‌ای به بازار مسکن تحمیل خواهند کرد.

او افزود: با این وضعیتی که بازار مسکن وارد آن شده و دچار یک نوع کسادی و رکود کاهش معاملات شده است، سازندگانی که در حال ساخت هستند واحدهای خود را تکمیل خواهند کرد و قطعا برای پروژه جدید با احتیاط عمل کرده و حتی اقدام به ساخت نخواهند کرد.

برزگر با اشاره به اینکه به هر حال نرخ سود بانکی مشخص است و شاید برخی سرمایه خود را نزد بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند، گفت: متاسفانه هر روز عوارض جدیدی بر بخش مسکن و ساخت و ساز تحمیل، تصویب و اعمال می‌شود که به صورت مستقیم در قیمت تمام شده مسکن تاثیرگذار بوده و آن را بالا می‌برد.

رییس کانون انبوه‌سازان کشور در پاسخ به اینکه در حال حاضر وضعیت ساخت و ساز در کشور چگونه است، اظهار کرد: در یک سال گذشته تمام اقلام مصرفی در ساخت و ساز 3 برابر رشد کرده است که یکی از دلایل اصلی این وضعیت کاهش ارزش ریال و افزایش نرخ دلار بود.

او درباره بالا بودن حجم خانه‌های خالی درتهران اظهار کرد: اکثر این واحدهای مسکونی خالی از سکنه، خانه دوم و سوم هستند و این واحدها توسط برخی افراد برای فرزندان خود خریداری شده است پس مشکل این واحدها نیست بلکه بحث، دهک‌های پایین جامعه است که در تهیه و خرید مسکن مشکل دارند.

برزگر ادامه داد: در حال حاضر 35 تا 40 درصد جمعیت شهرنشینی کشور اجاره نشین، 24 میلیون بد مسکن و 2 تا 3 میلیون متقاضی داغ داریم که منتظر مساعدت دولت برای دریافت تسهیلات با بهره پایین هستند تا اقدام به خرید مسکن کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها