کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکود بازار آهن عامل نابودی اصناف


کد خبر : ۶۳۳۹۳چهارشنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶:۵۹۲۱۵۱ بازدید

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با بیان اینکه تضعیف اصناف به ضرر اقتصاد ملی می باشد اذعان داشت: علی رغم کاهش قیمت، رکود در بازار آهن ...

آهن‌پرایس- رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با بیان اینکه تضعیف اصناف به ضرر اقتصاد ملی می باشد اذعان داشت: علی رغم کاهش قیمت، رکود در بازار آهن همچنان موج می زند. در سال‌های اخیر کشور ما در تولید انواع مقاطع فولادی به مرزخودکفایی رسیده و در چشم انداز ۱۴۰۴، برای تولید خود عدد ۵۵ میلیون تن  رادر نظر دارد. این برنامه ریزی از این رو است که در حال حاضر کشور سالانه ۱۷ میلیون تن فولاد تولیدی را  مصرف و در حدود ۱۰ میلیون تن نیز اضافه ی تولید داشته است.

اگرچه تولید مقاطع فولادی درهر کشوری در زمره ی  کالاهای راهبردی می باشد و می توان میزان توسعه یافتگی هر کشوری را با میزان مصرف آن سنجید اما با توجه به تصمیم گیری جزیره‌ای که توسط وزارتخانه‌های مختلف صورت می گیرد و عدم درایت در برنامه ریزی، صادرات فولاد و آهن مصرفی به دست افرادی افتاده که نمی‌توانند قیمت واقعی آن را مشخص کنند.

عدم وجود مدیریت کارآمد در شرایط تحریم، با علم به این مطلب که بعد ازپتروشیمی، فولاد مهم ‌ترین کالایی است که می‌تواند ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشد، کاملا مشهود است و اگر دولت  بتواند حمایت مکفی را به عمل آورد، می‌توان اغلب بازار‌های مصرفی دنیا را به به نام خود درآوریم . کارشناسان معتقدند که قیمت گذاری آهن آلات می بایست بر اساس عرضه و تقاضا  در بازار تعیین گردد بدین ترتیب قیمت مصرف داخل متناسب با جریانات اقتصادی  داخل کشور و قیمت صادرات متناسب با قیمت جهانی مشخص گردد، اما در حال حاضر هیچکدام از آن‌ها متناسب با شرایط خود نیست.

از این رو رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با بیان اینکه علی رغم کاهش قیمت، رکود در بازار هم چنان  وجود دارد، اذعان داشت: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم میلگرد چیزی در حدود ۴ هزار و ۱۰۰ و ۴ هزار و ۲۰۰ تومان می باشد که متقاضیان خرید هم چنان در انتظار افت بیشتر قیمت آهن آلات در بازار اهن می باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها