کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

30 درصد برج‌های گران قیمت، خالی از سکنه هستند


کد خبر : ۶۳۳۹۰چهارشنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴:۵۶۳۱۱۲ بازدید

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه 20 تا 30 درصد برج‌های گران قیمت شمال تهران خالی از سکنه است گفت: راهکارهایی که برای از بین بردن حباب مسکن ...
30 درصد برج‌های گران قیمت، خالی از سکنه هستند30 درصد برج‌های گران قیمت، خالی از سکنه هستند

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه 20 تا 30 درصد برج‌های گران قیمت شمال تهران خالی از سکنه است گفت: راهکارهایی که برای از بین بردن حباب مسکن و کاهش قیمتها در پیش گرفته شده نتیجه‌ نداشته و دستهایی در کار است که نمی‌گذارد بازار مسکن به آرامش برسد.

حمید نجف در گفت وگو با ایسنا، درباره راهکارهای خانه دار شدن کارگران گفت: برای خانه‌دار شدن کارگران طرح‌های بسیاری پیشنهاد شده است که مسکن استیجاری، مسکن اجتماعی، اجاره به شرط تملیک و مسکن امید از جمله این طرح‌ها است ولی امروز کسی از این طرح‌ها خبر ندارد و مشخص نیست در چه مرحله‌ای است؟یک روز پروژه‌ای به اسم یکی از این طرح‌ها افتتاح و رونمایی می‌شود بدون آنکه بدانیم تا پایان دولت به نتیجه می‌رسد یا نه و اگر طول کشید دولت آینده نظیر انچه که درباره مسکن مهر رخ داد، رغبتی به تکمیل و اتمام پروژه‌ها نشان بدهد یا نه؟

وی به افزایش بی سابقه قیمت مسکن در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: در شرایطی که بازار مسکن راکد است و کارگران توانایی پرداخت اقساط سنیگن وام مسکن یا خرید خانه‌هایی با قیمتهای عجیب و غیر واقعی را ندارند چطور می‌شود که  قیمت مسکن به یکباره بالا می‌رود؟ درست است که قیمت مسکن تحت تاثیر نوسان بازار ارز و طلا متلاطم شد ولی سیاستهای اقتصادی به ویژه در حوزه مسکن نیز بی تاثیر نبوده است.

پدیده گورخوابی نشانگر افزایش شکاف طبقاتی

این کارشناس اقتصادی گفت: گسترش پدیده تلخ گورخوابی و کانکس خوابی نشان می‌دهد که سیاستهای مبتنی بر کاهش شکاف طبقاتی نه تنها نتیجه نداده بلکه فاصله ها را بیشتر کرده و به زیان طبقات محروم و کم درآمد تمام شده است.

نجف تاکید کرد: زمانی که تقاضا بر عرضه پیشی بگیرد و بازار مسکن از تحولات اقتصادی به ویژه نوسان نرخ ارز تاثیر پذیرد طبیعی است که باید هرچه سریع‌تر جلوی افزایش قیمتها را گرفت و راهکار مناسبی برای آن اندیشید ولی گذاشتیم مسکن بر آشفته بازار قیمتها سوار شود تا کارگران حداقل بگیر و اقشار آسیب پذیر در پیدا کردن خانه دچار مشکل شوند.

۳۰ درصد برج‌های گران قیمت شمال تهران خالی از سکنه

وی خاطرنشان کرد: در تهران به ویژه مناطق شمالی ۲۰ تا ۳۰ درصد برج‌های گران قیمت و لوکس، خالی از سکنه است.در مقابل در پایین‌ترین نقطه شهر هستند افرادی که توانایی کرایه حتی یک اتاق را هم ندارند و باعث تاسف است که عده‌ای از ثروتهای نجومی برخوردارند و به ساخت برج و خانه‌های گران قیمت به چشم سرمایه نگاه می‌کنند ولی برای عده‌ای حداقل بگیر یک خانه ۴۰ متری هم مهیا نیست.

این کارشناس اقتصادی در پایان تصریح کرد: ما می‌گوییم اگر عزم و اراده جدی برای شکستن انحصار و قیمتها در بازار مسکن وجود دارد، بسم الله.راهکارهایی که تاکنون برای از بین بردن حباب مسکن و کاهش قیمتها پیش بینی شده نتیجه‌ نداشته است.متاسفانه دستهای سرمایه‌داری در کار است که نمی‌گذارد بازار مسکن به آرامش برسد و بعضی بانکها نیز با سرمایه‌گذاری در املاک و مستقلات سوداگری در بخش مسکن را رقم زده‌اند ؛ لذا دولت در گام اول باید دست سوداگران را از بازار مسکن کوتاه کند و عزم جدی خود را در شکستن انحصار قیمت مسکن و بستن مالیات به خانه‌هایی که سالها ساخته و برایش هزینه شده نشان بدهد.

به گزارش ایسنا، داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی در اصل ۳۱ قانون اساسی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند. بر اساس آمارها بیش از ۶۰ درصد دریافتی کارگران صرف هزینه‌های مسکن و اجاره‌بها می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها