کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تلاش بی نتیجه برای افزایش قیمت در بازار آهن


کد خبر : ۶۳۳۳۱یکشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰:۵۲۳۸۴۰ بازدید

گزارشات میدانی روز گذشته بازار آهن حاکی از افزایش 90 تومانی نرخ پایه عرضه میلگرد آجدار با رقم 4135 تومان بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده ...

آهن‌پرایس- گزارشات میدانی روز گذشته بازار آهن حاکی از افزایش 90 تومانی نرخ پایه عرضه میلگرد آجدار با رقم 4135 تومان بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده می باشد، در حالی که در بورس کالا دیده می شود که تا همین ۱۰ روز پیش، به سبب عدم استقبال تقاضا از عرضه های بورسی  قیمت ها در حدود ۴۱۱۰ تومان به ازای هر کیلو میلگرد بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده  در کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد مطرح گردیده بود.

بازار در این روزها متاثر از معاملات هیجانی و رقابتی شمش فولادی در بورس کالا و مکانیزم جدید کشف نرخ پایه محصول نهایی بوده است که همین امر سبب گشته تا  مجددا شاهد عرضه میلگرد آجدار با نرخ پایه ۴۱۳۵ تومان در بورس کالا باشیم. این عرضه در حالی صورت می گیرد که میلگرد ممتاز پیشنهادی بنکداران، در کف نرخ بازار خارج از بورس کالا در دامنه قیمتی حدود ۴۰۶۰ تا ۴۱۰۰ تومان با رکود بازار و تقاضای مصرفی ضعیف دست و پنجه نرم می کند .

بدین ترتیب باید منتظر ماند و دید که مکانیزم فعلی کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد که ظاهرا در جهت حمایت از برخی فولادسازان وارد عمل گردیده، با توجه به در دسترس بودن کالای مرغوب با نرخی پایین تر از نرخ پایه عرضه‌های پیشنهادی بورس کالا، آیا به نتیجه مناسبی دست خواهد یافت؟

البته در دقایقی پایانی روز گذشته در حوزه  قوطی  پروفیل شاهد بروز برخی التهابات در بازار بوده ایم که دلایل آن را در کمبود ورق ۲ میل مبارکه، عرضه ورق گیلان و اهواز در بازار می توان جست و جو کرد امری که سبب گشت تا نرخ قوطی از۶۲۰۰ به مرز ۶۳۰۰ تومان به ازای هر کیلو برسد. از این رو محدودیت در عرضه ی این نوع ورق می تواند عاملی در تداوم یافتن سیر صعودی قیمت آهن آلات در این بازار در روز های آتی نیز باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها