کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در مراسم معرفی نوت 10 سامسونگ چه گذشت؟


کد خبر : ۶۳۲۶۵شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹:۴۵۶۵۸۲ بازدید

شرکت سامسونگ در مراسمی که چهارشنبه 16 مرداد ماه در بروکلین نیویورک برگزار شد، در کنار معرفی نسخه جدید تلفن‌های هوشمند سری نوت ...
در مراسم معرفی نوت 10 سامسونگ چه گذشت؟در مراسم معرفی نوت 10 سامسونگ چه گذشت؟

شرکت سامسونگ در مراسمی که چهارشنبه 16 مرداد ماه در بروکلین نیویورک برگزار شد، در کنار معرفی نسخه جدید تلفن‌های هوشمند سری نوت (Note) از سخت‌افزارها، نوآوری‌ها و همکاری‌های تازه‌ای پرده برداشت. در ادامه در مورد تازه‌های سامسونگ در این مراسم بخوانید.


نوت ۱۰، نوت ۱۰ پلاس و نوت ۱۰ نسخه 5G

احتمالا مهم‌ترین بخش مراسم سامسونگ، معرفی جدید‌ترین نسخه‌های سری گلکسی نوت (Galaxy Note) بود. در مجموع، سه تلفن برای این سری معرفی شد.

ابتدا گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس هر دو با نمایشگرهایی از نوع امولد (AMOLED) و با سنسورهای اثر انگشت که در درون نمایشگر تعبیه شده بودند، معرفی شدند. امکاناتی نظیر شارژ بی‌سیم و سه دوربین در عقب از جمله امکانات مشترک این دو تلفن است. طراحی نوت‌های جدید نسخه ۱۰ بسیار مشابه است. برای نوت ۱۰ با نمایشگری 6.3 اینچی و نوت ۱۰ پلاس با نمایشگری 6.8 اینچی در نظر گرفته شده است.

در نوت ۱۰ پلاس، قابلیت خاصی تحت عنوان دپت‌ویژن (DepthVision) وجود دارد که به کاربر اجازه اسکن سه‌بعدی اشیا را می‌دهد؛ در نتیجه، امکان ساخت آواتارهای اینترکتیو و دریافت فایل با قابلیت پرینت سه‌بعدی، در این گوشی وجود دارد.

هر دو مدل در چهار رنگ عرضه خواهند شد، اما ماده استفاده‌شده برای ساخت بدنه این گوشی‌ها رنگ‌هایی بسیار خاص را منعکس می‌کند که جلوه‌ای ویژه به آن‌ها داده است.

جک هدفون از هر دوی این مدل‌ها حذف شده و پورت USB-C جایگزین آن شده است. امکان پیش‌سفارش هر دوی این گوشی‌ها از روز معرفی از طریق سایت سامسونگ، سایت بست‌بای (BestBuy) و همین‌طور برای نخستینبار، از فروشگاه مایکروسافت برقرار و قیمت‌ها از ۹۴۹ دلار برای نوت ۱۰ و ۱۰۹۹ دلار برای نوت ۱۰ پلاس تعیین شده است. ارسال سفارش‌ها از ۲۳ اوت (اول شهریور) انجام خواهد شد. 

در کنار این دو مدل، در این مراسم سامسونگ از نوت ۱۰ نسخه 5G نوت ۱۰هم پرده‌برداری کرد که با نسل پنجم شبکه تلفن همراه سازگار است. ابعاد و طراحی ظاهری این نسخه که قیمت آن از ۱۳۰۰ دلار برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آغاز می‌شود، با نوت ۱۰ پلاس برابری می‌کند و در آمریکا به‌طور موقت در ابتدا تنها در شبکه 5G شرکت ورایزن قابل سفارش خواهد بود و پس از مدتی، سفارش نسخه‌هایی که با شبکه‌های AT&T، تی‌موبایل و اسپرینت هم سازگار باشند، برقرار خواهد شد.


قلم S Pen جدید با بلوتوث، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج داخلی

قلم S Pen برای تلفن‌های نوت طراحی مجدد شده است و از طریق بلوتوث به این تلفن‌‌ها متصل می‌شود. ژیروسکوپ و شتاب‌سنج داخلی در این قلم به‌منظور استفاده از آن به‌عنوان یک کنترل از راه دور، تعبیه شده‌ است. برای مثال امکاناتی مانند زوم کردن با دوربین گوشی، هنگامی که گوشی روی سه‌پایه قرار داده شده و همچنین سوییچ بین دوربین جلو و عقب، از طریق حرکت‌هایی که برای S Pen تعریف شده است، وجود خواهد داشت. همچنین امکاناتی مانند جلو و عقب کردن ویدیوها در یوتیوب نیز از قابلیت‌های S Pen جدید محسوب می‌شود.


قابلیت DeX برای ویندوز و آی‌اواس

سامسونگ پلتفرم دکس (DeX) که امکانات بعضی گوشی‌ها و تبلت‌های ساخت این شرکت را در قالب کامپیوتر در اختیار کاربر قرار می‌دهد، برای گلکسی‌نوت‌های جدید بهینه کرده است. این پلتفرم اکنون تنها با اتصال نوت ۱۰ یا نوت ۱۰ پلاس و یک لپ‌تاپ از طریق کابل USB برپا می‌شود. گوشی‌های جدید معرفی‌شده در این مراسم، برای استفاده از این پلتفرم با کامپیوترهای دارای سیستم‌عامل ویندوز و آی‌او‌اس سازگارند. امکان دریافت نوتیفیکیشن‌ها بر روی کامپیوتر و همچنین قابلیت انتخاب بین استفاده از ماوس و کیبورد به هنگام کار، یا استفاده از قابلیت لمس صفحه نمایش (در صورت پشتیبانی لپ‌تاپ مد نظر) از جمله امکاناتی‌اند که با کمک پلتفرم DeX از طریق نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس در اختیار صاحبان این مدل‌ها قرار خواهد گرفت.

مایکروسافت که در این مراسم به‌عنوان یکی از شرکای تجاری سامسونگ در ارتقای میزان سازگاری پلتفرم‌های ساخت مایکروسافت و محصولات سامسونگ حضور داشت، در این باره اشاره کرد که به زودی کامپیوترهای مبتنی‌بر ویندوز، امکان پاسخگویی به تماس‌های دریافتی را از طریق کامپیوتر نیز پشتیبانی خواهند کرد؛ هر چند که زمان دقیقی در این رابطه اعلام نشد. 


لپ‌تاپ Galaxy Book S

در کنار تلفن‌های سری نوت، ابزارهای جانبی و قابلیت‌های آن‌ها، سامسونگ از لپ‌تاپ‌های جدید خود تحت برند گلکسی نیز رونمایی کرد. گلکسی بوک اس (Galaxy Book S) که لپ‌تاپی ۱۳/۳ اینچی با صفحه نمایش لمسی است، از چیپ پردازشی اسنپدراگون 8cx قدرت می‌گیرد و باتری آن می‌تواند این مدل را که ویندوز ۱۰ بر روی آن اجرا می‌شود، تا ۲۳ ساعت روشن نگه دارد. نسخه‌ای از این لپ‌تاپ که سازگار با شبکه LTE است نیز عرضه خواهد شد که می‌تواند همانند یک تلفن هوشمند، اینترنت مورد نیاز کاربر را از طریق شبکه موبایل تامین کند. این مدل که با پورت USB-C شارژ می‌شود، در دو رنگ طوسی و صورتی عرضه خواهد شد.

سامسونگ به جزئیات بیشتری در رابطه با این مدل اشاره نکرده، اما قرار است در ماه سپتامبر (از هفته دوم شهریورماه) این لپ‌تاپ با قیمت پایه ۹۹۹ دلار به بازار عرضه شود.

دی‌جی کُه (DJ Koh) مدیرعامل سامسونگ و ساتیا نادلا (Satya Nadella) مدیرعامل مایکروسافت در خلال معرفی این مدل، از شراکت تازه خود در راستای افزایش بهره‌وری در ابزارها و پلتفرم‌های هر دو بستر گفتند و قرار است طی ۱۲ ماه آتی، محصولات و سرویس‌های تازه‌ای در چارچوب این شراکت معرفی و عرضه شود.


مدل جدید ساعت هوشمند گلکسی

سامسونگ در همین هفته از نسخه جدید ساعت هوشمند سری گلکسی واچ (Galaxy Watch Active 2) رونمایی کرده بود. اما در این مراسم در کنار اشاره به جزئیات بیشتر در رابطه با این ساعت، از نسخه مخصوص آندر آرمور (Under Armour) این ساعت نیز پرده برداشت. این ساعت ۳۰۹ دلاری در کنار ثبت میزان تحرک در اپلیکیشن مپ‌مای‌ران (MapMyRun)، به صورت مستقل امکان پاسخگویی تماس را به کاربر می‌دهد. سازگاری با قابلیت شارژ بی‌سیم مخصوص سامسونگ با عنوان PowerShare به دارندگان این ساعت اجازه می‌دهد ساعت خود را به صورت بی‌سیم با باتری گوشی‌های سری گلکسی، همچون نوت ۱۰، نوت ۱۰ پلاس و S10 شارژ کنند. 
 

اعلام حمایت مستقیم و غیرمستقیم سامسونگ از اهداف سازمان ملل 

در سال جاری سامسونگ اعلام کرد که کلیه محصولات این شرکت با بسته‌بندی‌های سازگار با محیط‌زیست ارائه خواهد کرد؛ اما در این مراسم سامسونگ از اپلیکیشنی برای دارندگان گوشی‌های خود خبر داد که ضمن آگاه کردن آن‌ها از اهداف توسعه پایدار، حمایت مالی مستقیم از سازمان‌هایی که با فقر و گرسنگی مبارزه می‌کنند و برای افزایش آموزش و دسترسی به اینترنت و اهداف مشابه در اقصی‌نقاط دنیا فعالیت می‌کنند را امکان‌پذیر می‌کند.

به‌علاوه، سامسونگ اعلام کرد که بخشی از سهم فروش ابزارهای جانبی با برند سامسونگ، به منظور حمایت، به صورت مستقیم به سازمان ملل متحد داده می‌شود. سامسونگ به حجم این کمک‌های مالی مستقیم اشاره نکرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها