کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا فروش گوشی‌ آیفون در بازار ایران به شدت افت کرده است؟


کد خبر : ۶۳۲۴۱چهارشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵:۴۲۱۲۸۵۶ بازدید

این روزها افزایش قیمت گوشی آیفون از یک سو و پشتیبانی نکردن از اپلیکیشن‌های کاربردی از سوی دیگر، تا حد زیادی روی فروش آیفون در بازار ...
چرا فروش گوشی‌ آیفون در بازار ایران به شدت افت کرده است؟چرا فروش گوشی‌ آیفون در بازار ایران به شدت افت کرده است؟

این روزها افزایش قیمت گوشی آیفون از یک سو و پشتیبانی نکردن از اپلیکیشن‌های کاربردی از سوی دیگر، تا حد زیادی روی فروش آیفون در بازار ایران تاثیر منفی داشته اند.

به گزارش ایران‌جیب از دیجی‌مگ، از سال گذشته با چند نرخی شدن بهای ارز، قیمت گوشی به شدت بالا رفت تا آنجا که گوشی‌های میان‌رده جای گوشی‌های فلگ‌شیپ و بالارده را گرفتند و حالا شاهدیم که حتی گوشی‌های رده‌ی متوسط هم با قیمتی بیش از پرچمداران یکی دو سال گذشته به فروش می‌رسند.

در این میان نه تنها پرچمداران برندهای مختلف مثل سامسونگ و هواوی با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسند، گوشی‌های آیفون نسبت به سایرین روند تندتری در افزایش قیمت طی کرده‌اند.

سال گذشته قیمت دلار از ۳۷۰۰ تومان شروع شد و کم‌کم به مرز ۱۹-۲۰ هزار تومان رسید و این افزایش بی‌رویه‌ی نرخ ارز، همه بازارها را تحت تاثیر قرار داد و بازار موبایل هم از این قضیه مستثنی نبود. بسیاری از سودجویان با بالا رفتن نرخ ارز، قیمت گوشی‌هایی را که از قبل وارد کرده بودند را نیز با بالاترین نرخ دلار محاسبه کردند و حالا که نرخ دلار کاهش یافته و به مرز ۱۲ هزار تومان رسیده،‌ اما بازار موبایل شاهد کاهش قیمت‌ها نبوده و همچنان گوشی با نرخ بسیار بالایی به دست مشتری می‌رسد. در این میان گوشی‌های آیفون بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.


فروش آیفون در ایران با قیمت‌های ۱۰ تا ۱۷ میلیونی

گوشی‌های آیفون از قدیم جزو کالاهای لوکس در بازار موبایل به شمار می‌رفتند و همیشه نسبت به سایر گوشی‌ها از قیمت بالاتری برخوردار بودند. اما تا پیش از بالا رفتن نجومی قیمت ارز در بازار ایران، اپل مشتریان خود را در این بازار داشت و همیشه تعداد این کاربران در حال افزایش بود. اما حالا قیمت‌های بسیار بالای این گوشی‌ها باعث ریزش تعداد زیادی از کاربران و طرفداران این برند شده است.

اگر به لیست قیمت‌ گوشی‌های آیفون در بازار نگاهی بیندازید می‌بینید که قیمت‌ها از حدود ۱۰ میلیون تومان شروع می‌شود و به بیش از ۱۷ میلیون تومان می‌رسد که البته نسبت به یکی دو ماه گذشته، تا حدی با کاهش روبه‌رو شده و پیشتر شاهد قیمت برخی از مدل‌ها تا حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان هم بودیم.

عدم تاثیر کاهش قیمت‌ در فروش آیفون

بر اساس گزارش فعالان بازار، کاهش فروش گوشی‌های آیفون باعث شده تا بسیاری از فروشندگان اقدام به کم کردن قیمت این گوشی کنند. البته برخی معتقدند که نزدیک شدن به عرضه‌ی نسخه‌ی بعدی آیفو‌ن‌های اپل باعث کاهش نرخ این گوشی در بازار شده،‌ اما فعالان بازار کاهش فروش این مدل‌ها را عامل کم شدن قیمت‌ها می‌دانند. اما همین کاهش قیمت‌ها نیز باعث نشده تا نظر مشتریان نسبت به خرید این گوشی جلب شود.

بر این اساس باید منتظر بمانیم و ببینیم که تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تبعیت شرکت‌های آمریکایی از این تحریم‌ها به کجا می‌رسد و تاثیر آن تا کجا پیش می‌رود.


جلوگیری از نصب اپلیکیشن‌های ایرانی روی آیفون

غیر از افزایش نجومی قیمت آیفون در بازار ایران، جلوگیری از نصب برنامه‌های ایرانی روی آیفون مشکل تازه‌ای است که این روزها کاربران این گوشی، با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

به نظر می‌رسد تحریم اپلیکیشنهای ایرانی در این عرصه بخشی از کل تحریمهای تکنولوژی است که در این راستا علیه ایرانیان به اجرا درآمده است.

به طوری‌که اپلیکیشنهایی چون آپ، تپسی، دیجی‌کالا، اسنپ، الوپیک، اسنپ مارکت، اسنپ فود، ریحون، پلاک، تیوال، سینما تیکت، پیاده و .. با مشکل روبه‌رو هستند.

همچنین اپلیکیشن اغلب بانک‌های ایرانی روی این پلتفرم کار نمی‌کنند.

هفته پیش هم خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مرتبط بودن توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها با ایران، حتی درصورت انگلیسی‌زبان بودن اپلیکیشن مورد نظر، باعث از کار افتادن آن و عدم ارایه روی اپ‌استور اپل می‌شود.

بر این اساس همین موضوع باعث شده باعث شده تا بسیاری از کاربران قدیمی آیفون، از گوشی‌های اندرویدی به عنوان گوشی دوم برای انجام کارهای پرداختی و استفاده از اپلیکیشن‌های ایرانی، بهره ببرند و برخی از کاربران از خرید گوشی آیفون منصرف شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها