کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رأی جنجالی درباره موتورسواری زنان


کد خبر : ۶۳۱۵۹سه شنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰:۵۶۱۱۱۷ بازدید

روز یکشنبه خبری درباره رأی شعبه یک دیوان عدالت اداری درباره الزام پلیس راهور به صدور گواهینامه رانندگی موتور سیکلت برای زنان، بسیاری از زنان را خوشحال کرد.

در شبکه‌های اجتماعی فعالان حقوق زنان و کسانی که دغدغه‌های اجتماعی دارند از این خبر و تصمیم استقبال کردند و با اینکه بعضی‌ها شوخی می‌کردند و حتی لطیفه‌های قدیمی درباره رانندگی زنان را درباره موتورسواری آنها هم می‌نوشتند، جو غالب در شبکه‌های اجتماعی مثبت بود اما دیروز پلیس راهور اعلام کرد حکم دیوان عدالت درباره موتورسواری بانوان قابل تسری به عموم نیست و رأی صادره جنبه فردی دارد و مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری از غیرقطعی بودن رأی یکی از شعب دیوان در خصوص الزام راهنمایی و رانندگی مبنی بر صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان خبر داد.
این خبر جو مثبت را تغییر داد و بسیاری از کاربران با ناراحتی درباره‌اش نوشتند: علی مزینانی: «می‌گذاشتند یک روز از رأی دیوان در مورد صدور گواهینامه برای موتورسواری زنان بگذره، بعد هم نیروی انتظامی رد کنه و هم مدیرحوزه ریاست دیوان عدالت اداری رأی قاضی رو غیرقطعی اعلام کنه»، مرضیه کاوسی فر: «یعنی دارن با زبون غیر مستقیم میگن هرخانمی گواهینامه موتور میخواد باید از راه شکایت و دادگاه بره جلو تا بهش بدیم»، سما جلالی: «حالا درسته قانون عمومی صادر نشده هنوز، ولی می‌فرمایند که یکی چراغ روشن ز هزار مرده بهتر»، مهراس: «بحث موتورسواری زنان که دیروز مطرح شده بود فیک و الکی بود. رأی دیوان عدالت فقط برای همون فرد بود و موتورسواری خانم‌ها همچنان خلاف قانونه.»، طارق: «چند وقتیه که هرکدوم از دوستانم رو می‌بینم، ازشون می‌پرسم اگر موتور سواری آزاد بشه موتور می‌گیری؟ و همه گفتن منتظر اون روز هستن. کاری به انتخابات و... ندارم، با این شرایط گرونی‌ها و ترافیک و سختی رفت و آمد برای خانم‌ها، امکان پذیر شدن موتورسواری زنان با شرایط مناسب، لازمه»، فرانی خالی: «خانما یهو فکر نکنید خبری شده می‌تونید موتور سوار بشید»، رکسانا: «کاش این داستان موتورسواری زن‌ها درست بشه من میخوام جزو اولین موتور سوارها باشم»، مترسک: ‌«پلیس میگه رأی دادگاه واسه صدور گواهینامه موتور برای زنان فقط جنبه فردی داشته. و چون تناقض داره با رأی تو شعبه دیگه باید تو‌ صدور این رأی تجدیدنظر بشه. نمی‌گه تناقض رو با تعمیم رأی حل می‌کنیم. می‌گه همین یه دونه رأی هم باید عوض بشه. این درحالیه که موتورسواری زنان منع قانونی نداره.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها