کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سامسونگ گلکسی با بدنه فلزی


کد خبر : ۶۲۹۹یکشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵:۵۷۶۰۷۹ بازدید

به نظر می‌آید که سامسونگ هم در نهایت تصمیم گرفت تا به تولید گوشی‌هایی فلزی بپردازد. این شرکت تصمیم گفته با عرضه گلکسی آلفا تصمیم گرفته تا به تولید سری جدیدی از تلفن‌های همراه ...
سامسونگ گلکسی با بدنه فلزیسامسونگ گلکسی با بدنه فلزی

دستگاه گلکسی آلفا را می‌توان اولین محصول جدی سامسونگ در زمینه تولید تلفنی با قاب فلزی دانست.این شرکت که پیش‌تر محصولات خود را در بدنه های پلاستیکی وارد بازار می‌کرد پس از تقاضای بازار برای یک محصول با بدنه فلزی تصمیم گرفته تا آلفا را تولید کند.

گلکسی آلفا در اوایل ماه سپتامبر وارد بازار خواهد شد. قیمت دقیق این محصول هنوز تعیین نشده  اما از آن جایی که قطعات سخت افزاری آن نسبت به گوشی‌های همانند گلکسی S5 ضعیف‌تر است احتمال می‌رود که قیمت آن از گران‌ترین محصولات سامسونگ کمتر باشد.این دستگاه از نظر طراحی دچار تغییرات بسیاری نسبت به سایر محصولات سامسونگ شده است. این دستگاه این بار از نواری فلزی برای پوشاندن بخش‌های کناری گوشی استفاده کرده است که می‌تواند به شدت به زیباتر و محکم تر شدن آن کمک کند.

در تصاویری که از آلفا منتشر شده است قسمت پشتی آن ظاهری پلاستیکی دارد و به نظر می‌رسد که کاملاً همانند پشت گلکسی S5 است.این نکته می تواند برای افرادی که به شدت از قسمت پشتی قاب S5 بدشان می آمد خبر بدی باشد.یکی از بهترین تغییرات در طراحی آلفا ضخامت 6.7 میلی‌متری آن است که در مقایسه با ضخامت 8.1 میلی‌متر S5 کاهشی بسیار چشمگیر است.با توجه به اینکه صفحه نمایش این دستگاه از 5 اینچ به 4.7 اینچ کاهش یافته است، وزن و اندازه این دستگاه نیز کمتر شده است. افرادی که از وزن سنگین و اندازه بزرگ گوشی‌های روز ناراضی هستند می‌توانند این وسیله را به عنوان گزینه ای مناسب برای خرید در نظر داشته باشند.

با این حال این تغییرات مثبت ضررهایی را نیز به همراه داشته است. از جمله از بین رفتن ویژگی ضد آبی که در S5 وجود داشت.این روزها در بازار اعداد و ارقام بسیاری را در بخش رزولوشن دستگاه‌ها مشاهده می‌کنیم. شرکت‌های مختلف روز به روز به تبلیغ و ساخت محصولاتی می‌پردازند که رزولوشن بالاتری دارند.اما واقعیت این است که در بیشتر مواقع این اعداد تنها در ظاهر جالب هستند و در نهایت تغییرات چندانی ایجاد نمی‌کنند. چه نیازی هست که یک گوشی 5 اینچی به صفحه نمایشی با رزولوشن 2560x1440 یا 4k مجهز باشد؟این تغییرات در نهایت اثر بسیار کمی در کیفیت نهایی محصول دارند و تنها باعث افزایش قیمت دستگاه و کاهش توان باتری آن می‌شوند.

با اینکه اکثر شرکت‌ها روز به روز اعداد رزولوشن را در دستگاه‌هایشان افزایش می‌دهند، سامسونگ رزولوشن این وسیله را پایین‌تر هم آورده است. گلکسی آلفا به کیفیت 720p HD یا رزولوشن 1280x720 وارد بازار خواهد شد.این کاهش در تعداد پیکسل‌های می‌تواند به شدت به کمتر شدن میزان مصرف باتری کمک کند، مشکلی که در اکثر گوشی‌های امروزی به شدت موجود است. اسکرین دستگاه با استفاده از تکنولوژی AMOLED سامسونگ ساخته شده که کیفیت بالای آن را تضمین می‌کند.

در بخش نرم افزاری این وسیله از آخرین نسخه سیستم عامل آندروید، کیت کت 4.4.4 استفاده می‌کند. انتظار می‌رود که همانند سایر محصولات سامسونگ این گوشی نیز به رابط کاربری Touchwiz مجهز باشد، رابطی که بیش از اندازه پیچیده و سنگین است.از امکانات مفید این رابط کاربری می‌توان به حالت قوی حفظ باتری آن اشاره کرد که صفحه نمایش دستگاه را سیاه و سفید کرده و می‌تواند به شدت به حفظ باتری آن کمک کند.قابل ذکر است که این دستگاه نیز همانند S5 به حسگر تشخیص اثر انگشت مجهز است که در قسمت جلوی دستگاه قرار گرفته است.

با اینکه کاهش رزولوشن دستگاه و کمتر شدن اندازه آن می‌تواند به حفظ باتری کمک کند اما توان باتری این دستگاه نیز کمتر شده است. خوشبختانه باتری این گوشی را می‌توان به راحتی از آن خارج کرد و به همین دلیل افرادی که از گوشی خو.د استفاده بسیار زیادی دارند می‌توانند یک باتری کوچک ذخیره به همراه داشته باشند.در قسمت دوربین انتظار تفاوت چندانی را نداشته باشید. آلفا به یک دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز است که می‌تواند تصاویر و ویدیو های بسیار با کیفیتی را به ثبت برساند.

افراد بسیاری تولید یک محصول با قاب فلزی را تغییری مثبت در محصولات سامسونگ می‌دانند اما در همین حال افرادی هم هستند که با این گونه تغییرات مخالف هستند.حال باید منتظر ماند تا ببینیم که بازار نسبت به چنین دستگاهی چه عکس‌العملی نشان می‌دهد و آیا سامسونگ به تولید گوشی‌های با قاب فلزی ادامه می‌دهد یا خیر. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها