کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کشورهای دوست در خرید نفت ایران فعال‌تر باشند


کد خبر : ۶۲۹۵۹سه شنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴:۱۶۲۴۹۲ بازدید

به دنبال انتشار خبر کاهش هر چه بیش‌تر واردات نفت چین از ایران اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رئيس‌جمهور ، از کشورهای دوست خواست، در خرید نفت ...

اسحاق جهانگیری، معاو‌ن‌ اول حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، همزمان با ادامه سیر نزولی خرید نفت از ایران خواستار افزایش خریداری نفت از ایران از سوی "کشورهای دوست" شد.

به گزارش ایران جیب از شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی (شانا)، جهانگیری دوشنبه هفتم مرداد در دیدار با سونگ تانو، وزیر اول بین‌الملل حزب کمونیست چین گفت: «با وجود آگاهی از روبه‌رو بودن کشورهای دوست نظیر چین با برخی محدودیت‌ها اما انتظار داریم که کشورهای دوست در خرید نفت ایران فعال‌تر عمل کنند.»

جهانگیری از آمادگی ایران برای صادرات گاز به چین با خط لوله "‌آی‌پی" خبر داد و گفت: «گاز مهم‌ترین انرژی آینده جهان است و ایران بیش‌‌ترین ذخایر گازی در دنیا دارد و آمادگی داریم از طریق خط انتقال پاکستان، گاز به چین صادر کنیم.»

او با یادآوری این که چین اصلی‌ترین شریک اقتصادی و خریدار نفت ایران است خواستار برداشته شدن هر چه سریع‌تر موانع مبادلات مالی میان دو کشور شد.

جهانگیری افزود، هفته آینده در همین رابطه هیأتی متشکل از وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی ایران به چین سفر خواهد کرد.

وزیر اول بین‌الملل حزب کمونیست چین نیز در دیدار با جهانگیری با اشاره به پروژه‌های همکاری میان دو کشور در حوزه نفت و انرژی گفت: «برخی از این پروژه‌ها با موانع و چالش‌هایی روبه‌رو شده که امیدوارم از طریق مذاکره بتوانیم روش‌های مناسبی برای حل و فصل این مشکلات و سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه‌ها پیدا کنیم.»


کاهش ۶۰ درصدی واردات نفتی چین از ایران

سخنان جهانگیری بعد از انتشار خبر کاهش شدید واردات نفت چین از ایران بیان می‌شود که در پی پایان یافتن مهلت ۱۸۰ روزه معافیت ناظر بر معاملات نفتی با ایران اتفاق افتاده است. آمریکا که می‌گوید خرید نفت از ایران را به صفر خواهد رساند در مهلت‌هایی موقت به برخی کشورها اجازه خرید نفت از ایران را داد و گفت، در صورت پایان این مهلت خریداران نفت از ایران مجازات خواهند شد. 

خبرگزاری رویترز گزارش داده که میزان واردات نفت چین از ایران در ماه ژوئن سال جاری به ۲۰۸ هزار بشکه در روز کاهش یافته که در قیاس با مدت زمان مشابه سال گذشته، کاهشی ۶۰ درصدی داشته است.

همزمان اخباری نیز از افزایش شدید صادرات نفت عربستان به چین منتشر شده است. مطابق گزارش خبرگزاری رویترز، میزان صادرات نفت عربستان به چین در ماه ژوئن به یک میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه در روز رسیده که در قیاس با ژوئن سال گذشته، رشدی ۸۴ درصدی داشته است.

در همین حال صادرات نفت روسیه نیز به چین افزایش یافته است. روسیه در ماه ژوئن روزانه یک میلیون و ۷۴۰ هزار بشکه نفت به چین صادر کرده است و از این منظر صادرات نفتی روسیه به چین در قیاس با مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی ۴۵ درصدی داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها