کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت مسکن نباشند


کد خبر : ۶۲۷۰۱دوشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷:۳۳۱۹۰۶۳ بازدید

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: در گذشته آرامشی در بازار مسکن مشاهده نمی‌شد اما امروز این آرامش به بازار بازگشته , تقاضای ما از مردم این است که ...
مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت مسکن نباشندمردم منتظر کاهش بیشتر قیمت مسکن نباشند

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: در گذشته آرامشی در بازار مسکن مشاهده نمی‌شد اما امروز این آرامش به بازار بازگشته , تقاضای ما از مردم این است که در هر زمان که منابع مالی لازم را در اختیار داشتند خانه مورد نظر خود را خریداری کنند و منتظر کاهش بیشتر قیمت مسکن نباشند.

به گزارش ایران جیب از تجارت‌نیوز، افزایش قابل توجه قیمت مسکن باعث کاهش توان خرید مردم و کسادی معاملات شده است. مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک در گفتگو با ایسنا گفته است: آمارها نشان می‌دهد قیمت پیشنهادی مالکان در مناطق یک، پنج، ۲۲، ۱۲ و هفت بین ۸ تا ۱۸ درصد کاهش یافته است.

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا با توصیه دستوری وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه مردم خانه نخرند؛ قیمت خانه واقعا ارزان خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با بررسی‌های میدانی انجام گرفته قیمت مسکن در شمال تهران با کاهش رو به رو شده است. به نظر می‌رسد که قیمت فایل‌ها در واحدهای مشاوران املاک به قیمت واقعی نزدیک می‌شوند. البته کاهش حباب قیمت‌ها نیز به سایر مناطق تسری یافته است.

منصور غیبی افزود: چنانچه قیمت بازار مسکن کنترل نشود و بازارهای موازی این صنعت نیز مداما روند افزایشی را بپیماید قیمت خانه نه‌تنها ارزان نخواهد شد بلکه مجدد روند رو به رشد را به خود خواهد گرفت.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت مسکن تا پایان تابستان روند باثبات‌تری خواهد داشت؟ اظهار کرد: این روزها کنترل بازار ارز و طلا دل خوشی را برای مردم ایجاد کرده است. چنانچه التهاب بازارهای موازی مسکن کاهش یابد قیمت مسکن نیز واقعی‌تر می‌شود. در حال حاضر نمی‌توان تحلیل دقیقی از قیمت مسکن تا پایان تابستان ارائه داد. عوامل بیرونی قیمت مسکن در بازار موثر است؛ در حالی‌که روند این نوع شاخص‌ها تا پایان تابستان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

غیبی در توصیه‌ای به مردم گفت: در گذشته آرامشی در بازار مسکن مشاهده نمی‌شد اما امروز این آرامش به بازار بازگشته و تقاضای ما از مردم این است که در هر زمان که منابع مالی لازم را در اختیار داشتند خانه مورد نظر خود را خریداری کنند و منتظر کاهش بیشتر قیمت مسکن نباشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها