کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پمپئو: اگر ایران «عادی» رفتار کند، آماده مذاکره‌ایم


کد خبر : ۶۲۶۴۶یکشنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶:۲۴۱۸۷۰ بازدید

مایک پمپئو، وزیرخارجه آمریکا، بار دیگر تاکید کرد که اگر ایران همچون یک «کشور عادی» رفتار کند، واشنگتن آماده گفت‌وگو با تهران است.

مایک پمپئو، وزیرخارجه آمریکا، بار دیگر تاکید کرد که اگر ایران همچون یک «کشور عادی» رفتار کند، واشنگتن آماده گفت‌وگو با تهران است.

پمپئو، روز شنبه در جریان دیدار از اکوادور و در یک نشست خبری مشترک با لنین مورنو، رییس‌جمهوری این کشور، در پاسخ به سوالی درباره تلاش‌های آمریکا برای مذاکره با ایران گفت: «حکومت ایران باید تصمیم بگیرد که مثل یک کشور عادی رفتار کند و اگر این کار را انجام داد، ما آماده‌ایم که درباره مسائل گسترده‌ای بدون هیچ پیش‌شرط با مذاکره کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «ما هر کاری را که در توانمان بوده برای ایجاد فضایی برای این امر انجام داده‌ایم، اما تا امروز هیچ نشانه‌ای دال بر این که ایرانیان آماده تغییر اساسی جهت‌گیری کشورشان هستند، دیده نمی‌شود.»

پمپئو گفت که ایران همچنان درخواست‌های آمریکا در زمینه برنامه هسته‌ای، برنامه موشکی و نیز رفتارش در جهان را عملی نکرده است.

او افزود: «شما به اقدامات ایران بنگرید، فقط اقدامات تهدیدکننده هستند. اقدامات کشوری نیست که در مسیر درست حرکت می‌کند. اما با این حال همانطور که رییس جمهور ترامپ گفته، امیدواریم که آنان پشت میز مذاکره بنشینند و درباره هر کدام از این مسائل گفت‌وگو کنند.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها