کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بریتانیا در فکر تحریم‌های تازه علیه ایران است


کد خبر : ۶۲۶۴۰یکشنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳:۴۸۷۱۵۴ بازدید

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، در پی توقیف یک نفتکش بریتانیایی توسط ایران دولت بریتانیا در فکر تحریم‌هایی علیه این کشور است.
بریتانیا در فکر تحریم‌های تازه علیه ایران استبریتانیا در فکر تحریم‌های تازه علیه ایران است

به نوشته روزنامه "دیلی تلگراف"، در پی توقیف یک نفتکش بریتانیایی توسط ایران دولت بریتانیا در فکر تحریم‌هایی علیه این کشور است. طبق این گزارش، قرار است وزیر خارجه بریتانیا اقدام‌های جدید علیه ایران را اعلام کند.

روزنامه "دیلی تلگراف" چاپ لندن می‌نویسد، جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا ممکن است یکشنبه ۳۰ تیر (۲۱ ژوئیه) اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران را اعلام کند.

به نوشته این روزنامه، این اقدام‌ها که در واکنش به توقیف یک نفتکش بریتانیایی در آب‌های خلیج فارس توسط سپاه پاسداران ایران انجام می‌شود ممکن است شامل مسدود کردن دارایی‌ها و منابع مالی مسئولان جمهوری‌اسلامی ایران باشد.

"دیلی تلگراف" ادامه می‌دهد، بریتانیا ممکن است از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا بخواهد، تحریم‌هایی که تا پیش از رسیدن به توافق اتمی با ایران (برجام) علیه این کشور برقرار بود را بار دیگر به جریان بیاندازند. این تحریم‌ها از سال ۲۰۱۶ بعد از بسته شدن توافق اتمی از میان برداشته شد. 

ایران با توقیف نفتکش بریتانیایی "استینا ایپمرو" در تنگه هرمز بر تنش‌های این منطقه افزوده است. خبرگزاری فارس در این باره نوشت، این کشتی با یک شناور صیادی ایران تصادم داشت و به هشدارهای کشتی سانحه‌دیده توجهی نکرد. بریتانیا این اتهام را رد کرده است. 

رویترز می‌نویسد، بریتانیا به شورای امنیت سازمان ملل گفت، نیروهای ایرانی در آب‌های سرزمینی عمان به نفتکش این کشور نزدیک شده‌اند که این به مثابه "مداخله‌ای غیرقانونی" است.

دفتر نمایندگی بریتانیا در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد: «این کشتی حق قانونی خود برای عبور از یک آبراه بین‌المللی را مطابق قوانین بین‌المللی اجرا می‌کرد. در این نامه افزوده شده است: «قوانین بین‌المللی تصریح می‌کند، نباید مانع از حق عبور ترانزیت شد، بنابراین عمل ایران مداخله‌ای غیرقانونی است.»

آلمان و فرانسه به ایران هشدار داده‌اند، هر چه سریع‌تر نفتکش بریتانیایی را آزاد کند و به تنش‌های منطقه دامن نزند. سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز با حمایت از بریتانیا اقدام ایران را محکوم کرده و و آن را نقض آزادی کشتیرانی بین‌المللی خوانده است. 

دولت بریتانیا در پی اقدام ایران نشستی ویژه تشکیل داد و قرار است روز دوشنبه پارلمان این کشور در جریان تدابیر و واکنش‌های احتمالی دولت قرار گیرد. 

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا روز شنبه با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود تماسی تلفنی برقرار کرده و در توییتی نوشته است که در این مکالمه تلفنی "تأسف شدید" خود را به اطلاع رسانده است. او نوشت، در حالی که ظریف شنبه گذشته به او اطمینان خاطر داده بود که کشورش خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه است "آن‌ها در مسیری معکوس عمل کردند."



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها