کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

استفاده از قطعات کم‌کیفیت در خودروهای داخلی


کد خبر : ۶۲۶۲پنجشنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷:۲۲۵۵۸۶ بازدید

کیفیت خودروهای داخلی در شرایطی هنوز هم یکی از چالش‌های اصلی صنعت خودرو و مورد انتقاد مشتریان است که به اعتقاد برخی ...

 کیفیت خودروهای داخلی در شرایطی هنوز هم یکی از چالش‌های اصلی صنعت خودرو و مورد انتقاد مشتریان است که به اعتقاد برخی کارشناسان، «استفاده از قطعات کم‌کیفیت خارجی» یکی از اصلی‌ترین دلایل سطح کیفی نامناسب خودروها به‌حساب می‌آید.

به‌کارگیری قطعات کم‌کیفیت، به خصوص در سال‌های 91 و 92 همزمان با تشدید تحریم‌ها و خروج برخی خودروسازان خارجی از ایران، رواج یافت و اگرچه آن زمان کسی حاضر به تاییدش نشد؛ اما حالا وزیر صنعت معدن و تجارت بر این اتفاق ناخوشایند صحه می‌گذارد. محمدرضا نعمت‌زاده که دیروز در حاشیه همایش تبیین سیاست‌های بسته خروج از رکود دولت، صحبت می‌کرد، دلیل مشکلات کیفی خودروها را کمبود و نبود قطعات با کیفیت (به دلیل اعمال تحریم‌های بین‌المللی) دانست. وی در عین حالی که از سطح کیفی خودروهای تولید داخل ابراز رضایت کرد، این را هم گفت که اعمال تحریم‌ها باعث شد تا قطعات مناسب و با کیفیت در اختیار خودروسازان قرار نگیرد و همین موضوع، تولید نهایی خودرو را با مشکلاتی همراه کرده است. نعمت زاده با بیان اینکه حتی الامکان خودروسازان کشور از قطعات متفرقه در محصولات خود استفاده نمی‌کنند، ابراز امیدواری کرد که با لغو تحریم‌ها، سطح کیفی خودروها و داخلی سازی قطعات رشد بیشتری پیدا کند.

گفته‌های وزیر صنعت در شرایطی است که طی سال‌های 91 و 92، انتقادات زیادی در مورد استفاده از قطعات کم کیفیت چینی و تایوانی در خودروهای داخلی مطرح شد، اما هیچ مقام رسمی آن را تایید نکرد و خودروسازان نیز زیر بار این اتهام نرفتند. حالا با توجه به اظهارات نعمت‌زاده، به نظر می‌رسد استفاده از قطعات کم کیفیت تولید کشورهای متفرقه، واقعیت داشته و با این حساب کیفیت خودروها طی سال‌های 91 و 92 و در مقایسه با سال‌های قبل، روندی نزولی داشته است. با این حال وزیر صنعت با تاکید بر روند صعودی سطح کیفی خودروها، عنوان می‌کند که مسوولان مربوطه در حوزه بازرسی کیفی، نظارت لازم را در این مورد اعمال می‌کنند؛ این در شرایطی است که مردم رضایت چندانی از سطح کیفی خودروهای داخلی ندارند.     



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها