کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کشتی‌های ایران در ساحل برزیل گرفتار شده‌اند


کد خبر : ۶۲۶۱۰شنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷:۴۷۱۷۰۴۶ بازدید

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل همزمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر گرفتار شدن چند کشتی ایران در سواحل این کشور اعلام کرد که دولتش ...
کشتی‌های ایران در ساحل برزیل گرفتار شده‌اندکشتی‌های ایران در ساحل برزیل گرفتار شده‌اند

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل همزمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر گرفتار شدن چند کشتی ایران در سواحل این کشور اعلام کرد که دولتش به شرکت‌های محلی در مورد تبعات تحریم های آمریکا علیه ایران هشدار داده بود.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش داده بود که دو کشتی ایرانی به دلیل خودداری شرکت نفتی پتروبراس از سوخت رسانی به این کشتی‌ها در ساحل برزیل گرفتار شده‌اند. این در حالی است که داده‌های کشتیرانی نشان می‌دهد که ممکن است دو کشتی دیگر ایران نیز به دلیل عدم دریافت سوخت در سواحل برزیل گرفتار شده باشند.

داده‌های کشتیرانی نشان می‌دهد که این دو کشتی هم اکنون در نزدیکی بندر ایمبیتوبا در برزیل هستند. بنا به گزارش‌ها هر چهار کشتی متعلق به دولت ایران هستند.

شرکت نفتی پتروبراس تحت کنترل دولت برزیل قرار دارد. این شرکت اعلام کرده که در صورت سوخت رسانی به کشتی های ایرانی ممکن است به دلیل تحریم‌های آمریکا زیان‌هایی را متحمل شود.

ایران برای جبران کاهش صادرات نفت خود به دنبال فروش فرآورده های پتروشیمی خود در بازارهای جهانی است. به نظر می‌رسد کشتی‌های ایران در راستای همین راهبرد جدید به برزیل رفته باشند.

شرکت پتروبراس اعلام کرده است که دیگر شرکت‌های سوخت رسانی می‌توانند به کشتی‌های ایران سوخت رسانی کنند. این در حالی است که شرکت دولتی پتروبراس انحصار سوخت رسانی به کشتی‌ها در بنادر برزیل را در اختیار دارد.

رئیس جمهوری برزیل روز جمعه تاکید کرد که دولت این کشور به شرکت‌های محلی در مورد تبعات عدم پیروی از تحریم‌هایی آمریکا علیه ایران هشدار داده بود. ژائیر بولسونارو اظهار داشت: «مشکلی وجود دارد، آمریکا به طور یکجانبه این تحریم ها را علیه ایران وضع کرده است. ما شرکت های برزیلی را از این وضعیت آگاه کرده‌ایم. این شرکت‌ها در خطر هستند.»

وی همچنین بر تقویت همکاری‌های کشورش با آمریکا تاکید کرد. گرفتار شدن کشتی‌های ایران در برزیل بر گمانه زنی‌ها در مورد تاثیر آن بر روابط بین تهران و برازیلیا افزوده است.

ایران یکی از مهم ترین وارده کننده‌های غلات از برزیل است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها