کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کمترین قیمت‌ها برای سکه و ارز در سال 98 ثبت شد


کد خبر : ۶۲۵۲۲سه شنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷:۰۴۲۱۳۷۱ بازدید

روند نزولی قیمت ارز و سکه در ایران امروز سه‌شنبه هم ادامه یافت و این دو با ورود به یک کانال پائین‌تر، کمترین قیمت از ابتدای سال 98 را ثبت کرده‌اند.
کمترین قیمت‌ها برای سکه و ارز در سال 98 ثبت شدکمترین قیمت‌ها برای سکه و ارز در سال 98 ثبت شد

روند نزولی قیمت ارز و سکه در ایران امروز سه‌شنبه هم ادامه یافت و این دو با ورود به یک کانال پائین‌تر، کمترین قیمت از ابتدای سال 98 را ثبت کرده‌اند.

بر اساس اعلام سامانه نظارت ارز (سنا) که بطور لحظه‌ای نرخ‌ خرید و فروش ارز در بانکها و صرافی‌های دولتی را منتشر می‌کند، قیمت فروش دلار آمریکا در ساعت ۱۶:۳۰ (بوقت تهران) با ورود به کانال ۱۱ هزار تومانی به ۱۱ هزار و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت خرید این ارز ۱۱۸۰۰ تومان اعلام شده است.

در ساعت‌های ابتدایی صبح صرافی‌های دولتی نرخ دلار آمریکا برای فروش ۱۲۰۵۰ اعلام کرده بودند که تا بعدازظهر باز هم کاهش یافت.

بر اساس اعلام سنا، قیمت متوسط ماهانه فروش دلار ۱۲ هزار ۹۰۰ تومان بوده است.

در معاملات امروز، قیمت فروش اسکناس یورو (سنا) در انتهای معاملات امروز ۱۳۸۵۰ تومان بوده است.

59ls3n8hp33y2crbgvc.jpg

در پی افت قیمت ارز، بازار سکه هم با کاهش قیمت قیمت مواجه شد.

بر اساس گزارش‌ها، قیمت سکه تمام بهار آزادی (طرح جدید) هم وارد کانال سه میلیونی شد و با ثبت قیمت جدید حوالی ساعت ۴ بعدازظهر به سه میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید؛ که نسبت به دیروز حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش داشت.

یکی از دلایل اصلی این افت قیمت کاهش نرخ دلار در بازار بوده است؛ نرخ طلا در بازارهای جهانی نسبت به دیروز افزایش داشت.

بعضی از فعالان بازار طلا یکی دیگر از دلایل افت قیمت در روزهای اخیر را به افزایش فروش نسبت داده‌اند.

همزمان، عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی از "تخلیه شوک ارزی" در ایران خبر داده است.

به گزارش برخی رسانه ها او گفته: "از دو ماه قبل به دلیل تخلیه شوک ارزی، شاخص‌های اقتصادی رو به اصلاح است؛ لذا نرخ تورم و بیکاری هم رو به کاهش است."

او همچنین گفته: "بانک مرکزی در تعیین نرخ ارز دخالتی نمی‌کند، چراکه معتقدیم شاخص‌های اقتصادی و بازار، نرخ ذاتی ارز را تعیین خواهند کرد."

عده‌ای از فعالان بازار ارز، دلیل کاهش قیمت ارز را به دوری معامله‌گران بزرگ در این بازار و افزایش فروش نسبت داده‌اند؛ این در حالی است که بعضی دیگر روان شدن نقدینگی به سایر بازارها نظیر بورس را علت افت قیمت ارز دانسته‌اند.

بعضی از رسانه‌های اقتصادی گفته‌اند در هفته‌های اخیر صادر‌کنندگان ارز بیشتری را به بانک مرکزی تحویل داده‌اند که در نتیجه آن قیمت دلار سامانه نیما به بازار آزاد نزدیک شده است.

تعدادی از منتقدان سیاست‌های بانک مرکزی پیشتر گفته بودند تا زمانی که نرخ ارز در سامانه نیما به قیمت بازار آزاد نزدیک نشود، امکان راه‌اندازی بازار متشکل ارزی وجود ندارد.

بازار متشکل ارزی قرار بود از ابتدای سال جاری راه‌اندازی شود اما هنوز راه‌اندازی نشده است؛ این بازار یک شرکت خصوصی است که کانون صرافان، کانون بانک‌های دولتی، کانون بانک‌های خصوصی و فرابورس سهام‌داران اصلی آن هستند.

رئیس‌کل بانک مرکزی علت تأخیر در راه‌اندازی بازار متشکل ارزی را بعضی ارزیابی‌ها دانسته و اعلام کرده "این بازار به زودی راه‌اندازی می‌شود اما باید به من ثابت شود که این بازار مشکلی برای کشور ایجاد نمی‌کند".

کاهش نرخ ارز در بازار در حالی است که ایران در عرصه بین‌المللی در ماه‌های اخیر روزهای پرتنشی را سپری کرده است؛ از عدم تمدید معافیت‌های نفتی برای خریداران این کالا از ایران گرفته تا عبور این کشور از سقف غنی‌سازی برجام.

دلار آمریکا در اوایل فروردین پارسال (۱۳۹۷) با حدود ۵ هزار تومان کار خود را شروع کرد و در مهر ماه پارسال تا مرز بیست هزار تومان هم پیش رفت که بعدا شروع به کاهش کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها