کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

200 هزار یارانه‌بگیر به طور قطعی قابل حذف هستند


کد خبر : ۶۲۴۱سه شنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲:۱۸۴۴۷۴ بازدید

وزیر اقتصاد در حاشیه همایش خروج از رکود، اعلام کرد: اگر بخواهیم به صورت قطعی و بدون خطا یارانه‌بگیران غیرنیازمند را حذف کنیم، 200 هزار نفر قابل حذف هستند.

علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه همایش خروج از رکود، اعلام کرد: ‌200 هزار نفر از یارانه‌بگیران به طور قطعی و بدون خطا قابل حذف هستند.

طیب نیا در نشست تخصصی اقتصاد کلان در همایش سیاستهای اقتصادی خروج از رکود اظهار داشت: دولت اجرای قانون تعیین سقف درآمدی در بحث هدفمندی یارانه‌ها را نیمه تمام نگذاشته و به طور مستمر در کارگروه خانوار ستاد هدفمندی با حضور نماینده تمام دستگاه‌ها که بانک‌های اطلاعاتی معتبر در اختیار دارند، اعم از تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز آمار، سازمان هدفمندی و وزارت اقتصاد برگزار می‌شود و برای اینکه حکم قانون عملی شود، منطقی نیست که پرداخت نقدی به صورت یکسان و برابر به همه پرداخت شود و این موضوع عادلانه و کارآمد نیست.

وی افزود: اگر یارانه به سمت تولید برود باعث خروج از رکود می‌شود.

وزیر امور اقتصادی با بیان اینکه در مقابل یک کار انجام شده قرار گرفتیم تصریح کرد: 2 تا 3 سال این یارانه پرداخت شده و مردم آن را حقوق مکتسبه خود می‌دانند، برخی برآوردها حاکی از حذف 10 میلیون نفر بود که خود بنده این را مطرح کردم، اما قرار بود، در کارگروه خانوار آمار دقیق ایجاد شود و اگر افرادی حذف شوند، اما اطلاعات دقیق نباشد، آثار اجتماعی بدی خواهد داشت.

به گفته طیب‌نیا این اتفاق باید رخ دهد و هفته گذشته گزارش مفصلی از سوی بانک مرکزی ارائه شد و به صراحت گفتند، اگر بخواهیم به صورت قطعی و بدون خطا حذف کنیم، 200 هزار نفر قابل حذف کردن هستند.

وی ادامه داد: ایجاد صندوقی برای واریز یارانه‌ها مطرح است، تا بتوان اعتبار آن را به بخش‌های مختلف اختصاص داد، اما این موضوع کار پیچیده‌ای است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها