کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گرم تر شدن بازار خرید آهن‌آلات


کد خبر : ۶۲۴۰۳یکشنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵:۱۹۵۴۴۵ بازدید

تصویب اصلاحیه قیمت پایه عرضه میلگرد در بورس کالا و اجرایی شدن مچینگ ورق های فولادی با شیوه جدید تازه ترین اخبار در بورس کالا ...

آهن‌پرایس- تصویب اصلاحیه قیمت پایه عرضه میلگرد در بورس کالا و اجرایی شدن مچینگ ورق های فولادی با شیوه جدید تازه ترین اخبار در بورس کالا می باشد. در جلساتی که برگزار شد به موضوعاتی چون بررسی نحوه عرضه محصولات فولادی در قالب قراردادهای بلندمدت، بررسی نحوه مچینگ ورق های فولادی، اصلاح فرمول قیمت پایه شمش و میلگرد و اصلاح کف عرضه ها در بورس کالا پرداخته شد.

تداوم معاملات مچینگ ورق های فولادی از مدت ها قبل در کارگروه تنظیم بازار مصوب شده بود  اما شیوه نامه مچینگ و جزئیات آن هنوز در دست بررسی بوده است  لذا در جلسه روز چهارشنبه این شیوه نامه که توسط معاونت امور معدن و صنایع معدنی پیشنهاد شده بود، تدوین، بررسی و تصویب شد. بنابراین با تصویب کارگروه اصلی تنظیم بازار مچینگ ورق های فولادی مجددا در بورس کالا برقرار می شود و صنایع پایین دستی فولاد می توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را از بورس کالا تامین کنند.

تدابیر اندیشیده شده برای میگرد این چنین بود که حداکثر قیمت پایه عرضه میلگرد در بورس کالا برابر با میانگین موزون قیمت معاملاتی شمش در یک هفته قبل به علاوه ۱۱ درصد در نظر گرفته شود که مبنای این فرمول یعنی محاسبه حداکثر قیمت پایه میلگرد بر اساس قیمت معاملاتی شمش مورد موافقت کمیته قرار گرفت اما به جهت اختلاف نظر اعضای کمیته، مقرر شد درصد پیشنهادی انجمن مورد بررسی کارشناسی وزارت صمت هم قرار گیرد و پیشنهادات لازم از سوی دبیرخانه کمیته به کارگروه اصلی تنظیم بازار ارائه شود که در صورت تصویب، این مورد هم اجرایی خواهد شد.

درخصوص موضوع دیگر که کف عرضه ها در بورس کالا بود نیز به دلیل گستردگی ابعاد موضوعات مطرح شده  نیاز به جلسات تکمیلی برای  آنها مصور بود. اما اعضای کمیته تخصصی تنظیم بازار مقاطع فولاد به اتفاق بر اجرای سیاست همزمان عرضه داخلی و توسعه صادرات تاکید داشتند به طوری که صادرات فولاد کشور هیچ محدودیتی نداشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها