کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مخالف کاهش قیمت خودرو هستم


کد خبر : ۶۲۳۹سه شنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲:۴۵۶۷۱۳ بازدید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه موافق کاهش قیمت خودرو نیست به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای بهبود رشد اقتصادی و حمایت از تولید اشاره کرد و گفت: با اقدامات در حال اجرا رشد بالای ...

به گزارش  فارس، محمدرضانعمت‌زاده در حاشیه همایش تدوین سیاست‌های دولت برای خروج از رکود با اشاره به افزایش تولید بخش‌های مختلف صنعت اظهار داشت: امیدواری به بهبود وضع تولید وجود دارد و خوشبختانه در سه ماه اول امسال اغلب تولیدات رو به افزایش است و از حالت رشد منفی و سکون ماه‌های گذشته عبور کرده‌ایم.

وی افزود: امسال قطعاً صنعت و معدن رشد مثبت خواهد داشت و البته میزان رشد این بخش را در ماه‌های آینده می‌توان برآورد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص معافیت‌های جدید مالیاتی گفت: در قالب این بسته که لایحه آن به مجلس ارائه شده چند مورد راجع به مالیات‌ها اشاره شده که یکی از آنها این است که سازمان مالیاتی موظف شده جرایم واحدهای تولیدی که به هر دلیلی در سال‌های اخیر امکان پرداخت مالیات نداشتند، برابر با مقررات ببخشد.

وی تصریح کرد: نکته بعدی این است که صاحبان سهام بنگاه تولیدی، خودشان منابعی را علاوه بر سرمایه ثبت شده و سایر منابعی که از بخش‌های مختلف جذب می‌کنند، اگر صاحبان صنایع خودشان منابعی را تأمین کنند و منابعی را علاوه بر سرمایه ثبت شده و منابع بانکی وارد چرخه تولید کنند، به اندازه سود بانکی پول آورده شده از پرداخت مالیات معاف شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سؤال که بعد از اجرای این بسته تا یک و نیم سال آینده بخش صنعت چه رشدی را به دست خواهد آورد، گفت: هدف‌گذاری ما این است که در سال 1396 رشد بخش صنعت به بالای 10 درصد برسد که رشد بسیار خوبی است؛ در واقع از رشد منفی 10 درصد در سال 91 به رشد مثبت 10 درصد در سال 96 خواهیم رسید.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای کاهش قیمت‌ها هم برنامه‌ریزی شده است؟ اظهار داشت: همین که نرخ تورم کاهش یابد، میزان افزایش قیمت‌ها هم کمتر خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد تأمین مالی صنعت گفت: همین امروز یک نفر که در همین جلسه هم حضور دارد به من پیغام داد که ما می‌توانیم از کشورهای خارجی سرمایه به داخل کشور بیاوریم،  مشروط بر اینکه شما هم به قول‌هایتان عمل کنید، بنابراین اگر این فضای آرام در بخش سرمایه‌گذاری را به وجود بیاوریم، مشکل تأمین سرمایه بخش تولید را نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این نکته که به اعتقاد مجلس، قیمت خودرو باید 10 تا 15 درصد کاهش یابد گفت: ما موافق این نظر نیستیم، اولاً چنین چیزی از مجلس نشنیدیم و ثانیاً هر کسی نظری در این باره ارائه کند، باید مدارک و مستندات خود را به شورای رقابت ارائه دهد، زیرا تصمیم‌گیری این موضوع برعهده شورای رقابت است.

نعمت زاده در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه شنیده شده آقای فروزنده جایگزین شما در وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد شد، گفت: بنده چنین چیزی نشنیدم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها