کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات ثبت شده در قیمت جهانی طلا


کد خبر : ۶۲۳۴۰شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷:۵۶۷۸۰ بازدید

در حالی که نگرانی سرمایه گذاران امیدوارند بانک مرکزی آمریکا در پایان ماه جاری میلادی اقدام به کاهش نرخ بهره کند، قیمت طلا روز جمعه با افزایش مواجه بود.

در حالی که نگرانی سرمایه گذاران امیدوارند بانک مرکزی آمریکا در پایان ماه جاری میلادی اقدام به کاهش نرخ بهره کند، قیمت طلا روز جمعه با افزایش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.85 درصد افزایش به 1415 دلار و 75 سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته حدود یک درصد افزایش داشت. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز 0.39 درصد رشد داشت و به 1412 دلار و 20 سنت رسید.

فیلیپ استریبل، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «آمارهای منتشر شده از نرخ تورم آمریکا اندکی بالاتر از حد انتظار بوده است. اما ظاهرا این آمارها تاثیری بر احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو نداشته است.»

شاخص اصلی قیمت مصرف کننده در آمریکا به استثنای مواد غذایی و انرژی در ماه ژوئن 0.3 درصد رشد داشته است. این بیشترین افزایش شاخص قیمت مصرف کننده از ژانویه 2018 تاکنون است.

بعد از انتشار این آمار، قیمت طلا شاهد افت یک درصدی بود. اما بعدا سرمایه گذاران مجاب شدند که آمارهای نسبتا امیدوار کننده اینچنینی مانع از کاهش نرخ بهره در نشست ماه جاری فدرال رزرو نخواهد شد. همین مسئله سبب رشد مجدد قیمت فلز زرد شد.

ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی نیز برای سومین جلسه متوالی با کاهش روبرو بود.

چارلز ایوانز، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در این باره گفت، برای کمک به بالا رفتن تورم کاهش نرخ بهره ضروری است. سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا قرار است روزهای 30 و 31 جولای تشکیل جلسه دهند و احتمالا نرخ بهره را کاهش دهند.

در بازار سایر فلزات گرانبها، قیمت پلاتین دیروز با 0.4 درصد رشد به 824 دلار رسید، در حالی که قیمت پالادیوم با افت 1.1 درصدی به 1544 دلار و 25 سنت رسید. قیمت نقره نیز با 0.8 درصد افزایش به 15 دلار و 23 سنت رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها