کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تأمین مواد اولیه لوازم خانگی و پوشاک


کد خبر : ۶۲۳۲۳شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳:۲۷۱۳۴۳ بازدید

از چند هفته پیش دو طرح ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش‌های لوازم خانگی و پوشاک برای حفظ تولید و اشتغال سرزبان‌ها افتاد و ...
تأمین مواد اولیه لوازم خانگی و پوشاکتأمین مواد اولیه لوازم خانگی و پوشاک

روزنامه ایران- از چند هفته پیش دو طرح ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش‌های لوازم خانگی و پوشاک برای حفظ تولید و اشتغال سرزبان‌ها افتاد و فعالان این عرصه منتظر دولت هستند تا نظر نهایی خود را اعلام کند. این بخش‌ها بواسطه تحریم و سخت شدن شرایط برای تأمین مواد اولیه، تولید خود را کاهش دادند و البته برخی با کمتر از 30 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند. آنگونه که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داده بزودی مشکلات دو بخش یاد شده حل خواهد شد و می‌توان بازار کشورمان را با لوازم خانگی داخلی و پوشاک وطنی پوشش داد. از طرفی تولیدکنندگان هم می‌توانند به آینده شغلی خود امیدوار باشند و برای افزایش تولید برنامه‌ریزی کنند.

تسریع در تأمین مواد اولیه

فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اینکه این وزارتخانه برای کمک به تولید لوازم خانگی و افزایش تولید چه برنامه‌ای تدوین خواهد کرد به «ایران» گفت: طی چند وقت اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی‌های متعددی انجام داد تا دو صنعت را به‌صورت ویژه حمایت کند؛ لوازم خانگی و پوشاک. وی ادامه داد: به خاطر تحریم و نیاز مردم به لوازم خانگی، تصمیم گرفتیم سازوکاری را برنامه‌ریزی کنیم که بتوان در تأمین قطعات و تجهیزات واسطه‌ای تسریع ببخشیم و این امر با استفاده از پتانسیل داخلی دنبال شود.

طرح جدید در تأمین قطعات

مقیمی اذعان داشت: در برخی از کالاها نیازمندی به جهت مواد اولیه و واسطه‌ای وجود ندارد و خوشبختانه به خودکفایی رسیدیم ولی در برخی از کالاها هنوز در تأمین قطعات و مواد اولیه مشکل داریم که می‌توان از تولیدکنندگان داخلی و سایر منابع تأمین کرد.

افزایش تولید لوازم خانگی

وی گفت: سازوکار جدیدی که در بخش لوازم خانگی پیش‌بینی شده امروز (شنبه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بررسی و تکلیف آن مشخص می‌شود. با تصویب و اجرای این طرح کمک قابل توجهی به افزایش تولید لوازم خانگی خواهیم کرد و تولیدکنندگان هم با شرایط بهتری تولید خواهند داشت.

فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ما به سمتی حرکت خواهیم کرد تا بتوانیم از ظرفیت خالی واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی استفاده کنیم. طیف وسیعی از لوازم خانگی به واردات مواد اولیه نیاز ندارند به همین دلیل طرح ویژه ما در این حوزه بخشی از تولیدکنندگان لوازم خانگی را شامل می‌شود.

طرح ویژه دوم

مقیمی توضیح مختصری هم در مورد طرح ویژه وزارت صمت در بخش پوشاک داد و افزود: در حوزه پوشاک مانند لوازم خانگی به‌دنبال تأمین مواد اولیه و کمک به تولیدکنندگان هستیم به گونه‌ای که بتوانیم در تولید نخ به شرایط خوبی برسیم. اکنون با مدیریت واردات پوشاک به‌دنبال وارد کردن الیاف برای تولید نخ هستیم.

بررسی وضعیت بازار و تولید، روز یکشنبه

سید مرتضی میری رئیس اتحادیه لوازم خانگی درباره طرح لوازم خانگی و جزئیات آن به «ایران» گفت: روز یکشنبه(فردا) جلسه‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص لوازم خانگی داریم و قطعاً در این جلسه وضعیت بازار و تولید مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تعدد کارخانه‌ها مواد اولیه را گران کرد

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بازار لوازم خانگی، تعدد کارخانجات است، افزود: در سال‌های گذشته مجوزهای متعددی برای تولید لوازم خانگی داده شده است و این مجوزها که با قاعده خاصی نبوده باعث شده، هزینه تولید افزایشی باشد و حتی نتوان با محصولات سایر کشورها (با وجود ارز حدود 14 هزار تومان) به جهت قیمت رقابت کرد.  میری خاطرنشان کرد: از آنجا که کارخانه‌های لوازم خانگی در تعداد انبوه تولید ندارند، با خریدهای جزئی‌شان باعث افزایش قیمت مواد اولیه می‌شوند.

یک میلیون و 200 هزار دستگاه یخچال نیاز داریم

میری گفت: در حال حاضر کشور سالانه به یک میلیون و 200 هزار دستگاه یخچال و 800 هزار دستگاه لباسشویی نیاز دارد. امیدواریم دولت برای تأمین مواد اولیه دو گروه یاد شده برنامه‌ریزی کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها