کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پاک کردن برچسب قیمت از روی کالاها


کد خبر : ۶۲۱۳۲یکشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶:۳۱۱۲۸۲۷ بازدید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: قیمت کالاها لحظه ای افزایش می یابد و فروشندگان بدون توجه به برچسب قیمتی نرخ کالای ...
پاک کردن برچسب قیمت از روی کالاهاپاک کردن برچسب قیمت از روی کالاها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: قیمت کالاها لحظه ای افزایش می یابد و فروشندگان بدون توجه به برچسب قیمتی نرخ کالای ۲ هزار تومانی را ۳ هزار تومان محاسبه می‌کنند.

سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به فروش کالاها بیش از قیمت درج شده به عنوان نرخ مصرف کننده، گفت: یکی از نگرانی ها، دغدغه ها و اعتراضاتی که این روزها مردم مطرح می کنند بحث افزایش قیمت بی رویه کالاها آن هم برخی اجناسی است که مردم به آن نیاز روزمره دارند و هر هفته یا هر روز باید آنها را خریداری کنند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: زمانی که مردم به برخی از مسئولان مراجعه می‌کنند و از افزایش بی رویه قیمت کالاها اعتراض دارند کسی به اعتراض آنها توجهی نمی کند.


شاهد افزایش قیمت ها به صورت روزانه هستیم

وی با بیان اینکه این روزها متاسفانه شاهد افزایش قیمت ها به صورت روزانه هستیم، ادامه داد: در برخی موارد شاید یک روز کامل نیز برخی قیمت‌ها دوام نمی آورند و برخی افراد می گویند که صبح یک کالا را با این قیمت خریداری کرده اند، اما زمانی که بعد ازظهر برای خرید همان جنس مراجعه کرده اند، قیمت آن افزایش یافته است.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه در برخی کالاها قیمت درج نشده و یا حتی آن را پاک کرده اند، تاکید کرد: در برخی کالاها که قیمت روی آن درج شده فروشنده قیمتی بیش از رقم درج شده عنوان کرده و می گوید که این جنس فلان قیمت است اگر می‌خواهید خریداری کرده و اگر تمایل ندارید خریداری نکنید.

m5mzllmaggasy8xho31.jpg


برخی فروشندگان قیمت کالای ۲ هزار تومانی را ۳ هزار تومان محاسبه می‌کنند

وی افزود: برخی فروشندگان قیمت کالای ۲ هزار تومانی را ۳ هزار تومان محاسبه می‌کنند، علی‌رغم اینکه روی آن قیمت به صورت الکترونیک ثبت و درج شده است و اصطلاحا برچسب قیمت دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه فروشندگان حتی می توانند تخفیفی برای کالاهایی که روی آن برچسب نصب شده در نظر بگیرند، ادامه داد: کارخانه تولید کننده کالا سود فروشنده را در قیمت درج شده روی محصول در نظر گرفته است و حتی جای یک تخفیف برای فروشنده باقی گذاشته است، اما این موضوع که فروشنده عنوان می‌کند که قیمت جنس آن چیزی نیست که روی آن ثبت شده و هزار تا ۲ هزار تومان بیش از قیمت درج شده به فروش می رساند، ظلم به خریداران است.


دولت و تعزیرات موظف هستند که بر قیمت کالاهای توزیع شده نظارت کنند

 وی با تاکید بر اینکه عدم نظارت و سست بودن ناظران در فروش کالاها با توجه به قیمت درج شده سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است، تصریح کرد: ظاهرا دولت دیگر توجهی به این مسائل ندارد و هرچه در این زمینه بی‌توجهی شود نارضایتی ها و  بی اعتمادی ها بیشتر می شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم، افزود: حتی برخی مردم نگران این هستند که فردا قیمت‌ها افزایش یابد، بنابراین بیش از نیاز خود اجناس خریداری می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود که برخی مشکلات در بازار ایجاد شود.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان های نظارتی همانند تعزیرات موظف هستند که بر قیمت کالاهای توزیع شده نظارت کنند و اجازه ندهند که هر فردی هرگونه که می خواهد در حد مردم اجحاف کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها