کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلیل اصلی افت قیمت آهن‌آلات


کد خبر : ۶۲۰۰۲چهارشنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶:۰۲۵۱۰۶ بازدید

قطع به یقین، تاکنون سوالات متفاوتی در خصوص دلایل کاهش قیمت آهن در ذهن مشتریان مصرفی خودنمایی کرده است. شواهد حاکی از آن ...

آهن‌پرایس- قطع به یقین، تاکنون سوالات متفاوتی در خصوص دلایل کاهش قیمت آهن در ذهن مشتریان مصرفی خودنمایی کرده است. شواهد حاکی از آن است که روزهای پیش روی فعالان اقتصادی به خصوص فولادی ها روز به روز، سخت و سخت تر می شود و این امر نشان از الگوی تورمی کاملا متفاوت سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ دارد.

بارزترین مشخصه تفاوت الگوی تورمی سال جاری، افزایش چتر رکود و کاهش میزان معاملات می باشد؛ در حالی که در سال گذشته بازارهای کالایی و اقتصادی با شیب تقریبا یکسانی در موازات بازارهای مرتبط در حرکت بودند. اما سال جاری سالی کاملا متفاوت تر از سال گذشته است به طوری که بسیاری از بازارها ترجیح دادند راه خود را از مسیر تورمی دلار و سکه جدا کنند. به هر حال بازار آهن در وضعیت فعلی متأثر از چندین عامل می باشد که موجب شده تا در شرایط نا مطلوبی گرفتار گردد.

از اصلی ترین این عوامل می توان به مازاد تولید به میزان ۲ برابر مصرف داخلی، عدم توانایی صادرات و به حداقل رسیدن آن نسبت به سال های قبل و همچنین خود تحریمی در داخل به دلیل سیاست های جدید اشاره کرد. این نکته نیز حائز اهمیت است که خروج از وضعیت فعلی نیاز به اصلاح برخی از سیاست ها توسط وزارت صمت دارد.

بنابر تحلیل آهن پرایس، با وجود تمام این مسائل از ابتدای هفته جاری ریزش قیمت ها همچنان ادامه دارد؛ به همین دلیل اغلب تولیدکنندگان بخش‌خصوصی از بازار خارج شدند و اکثر آنها تنها نظاره گر هستند چراکه امید به تثبیت شرایط دارند. طی روز گذشته نیز این کاهش قیمت ها ادامه داشت و قیمت میلگرد آجدار به طور میانگین به مرز ۴۱۵۰ تومان رسید. قوطی پروفیل ها نیز از این امر مستثنی نبودند و کاهش قیمت ۱۵۰ تومانی به ازای هر کیلو را تجربه کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها