کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۶۱۹۴۲سه شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹:۳۲۴۷۹ بازدید

در حالی که آمارهای ضعیف از اقتصاد جهانی موجب افزایش نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا برای نفت شده است، به رغم تصمیم اوپک و متحدانش ...

در حالی که آمارهای ضعیف از اقتصاد جهانی موجب افزایش نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا برای نفت شده است، به رغم تصمیم اوپک و متحدانش برای تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر که اوایل امروز تا رقم 64 دلار و 66 سنت کاهش یافته بود، با 15 سنت معادل 0.2 درصد افت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 64 دلار و 91 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز دوشنبه تا بیش از 2 دلار افزایش یافته بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز که روز دوشنبه به بالاترین رقم در طی 5 هفته گذشته رسیده بود، امروز با 25 سنت معادل 0.4 درصد کاهش به 58 دلار و 84 سنت رسید.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در نیویورک در این باره گفت: «پس از 2 سال و نیم اجرای توافق کاهش تولید، تمدید بیشتر این توافق در حال از دست دادن تاثیر قبلی خود است.» وی افزود، به رغم تمدید توافق، بازار همچنان نگران کاهش میزان تقاضاست.

مویا در ادامه گفت: «به احتمال زیاد جنگ تجاری به این زودی حل و فصل نخواهد شد و هرچند انتظار می رود بانک های مرکزی جهان در ماه های آینده سیاست های محرک اقتصادی جدیدی را به اجرا بگذارند، اما فعالیت های اقتصادی همچنان رو به کاهش است.»

با وجود اینکه آمریکا و چین در حاشیه نشست گروه 20 در ژاپن توافق کردند که مذاکرات تجاری را از سر بگیرند، آمارهای موجود حکایت از کاهش فعالیت های کارخانجات در بیشتر کشورهای اروپایی و آسیایی در ماه ژوئن دارد و رشد بخش تولید آمریکا نیز کند شده است و همه اینها بر قیمت نفت تاثیر منفی دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها