کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمار رسمی واردات پالم اعلام شد


کد خبر : ۶۱۹۳یکشنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹:۰۸۶۵۹۲ بازدید

دبیر انجمن تولید کنندگان روغن نباتی گفت: از روغن پالم بنا بر مجوزهای وزارت بهداشت در روغن‌های سرخ کردنی به میزان 30 درصد استفاده می‌شود.

محمد قبله در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه واردات پالم مطابق با مصوبه دولت در سه کشور صورت می گیرد، گفت: چنانچه مجوز وزارت بهداشت وجود نداشته باشد هیچ گونه روغن پالمی اجازه ورود به کشور را نخواهد داد و بنابراین روغن‌های پالم وارداتی برای استفاده در صنایع روغن نباتی با مجوز دولت و سازمان غذا و دارو وارد کشور می شود.

رئیس انجمن تولید کنندگان روغن نباتی افزود: 30 درصد ترکیب سبد واردات روغن کشور پالم، 50 درصد روغن خام سویا و 20 درصد روغن آفتابگردان است که براساس مصوبه دولت در سال 93 انجمن روغن نباتی ملزم به رعایت آن است.

وی تصریح کرد: هیچ کالایی بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نمی تواند در تولید محصولات غذایی مورد استفاده قرار گیرد و روغن پالم نیز از این قاعده مستثنی نیست و بر همین اساس، روغن پالم به میزان 30 درصد در تولید روغن سرخ کردنی مورد استفاده قرار می گیرد.

قبله خاطرنشان کرد: بالاترین میزان تولید انواع روغن در دنیا مربوط به روغن پالم است و از این نوع روغن در همه جای دنیا استفاده می شود.

به گفته دبیر انجمن تولید کنندگان روغن نباتی، استفاده از روغن پالم به میزان مجاز تعیین شده از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هیچ گونه ضرر و زیانی برای سلامت مردم ندارد و بسته به میزان مصرف خانوارها و میزان اسیدهای ترانس می تواند برای سلامت مردم مضر باشد.

وی گفت: در دنیا در مجموع 170 میلیون تن انواع روغن تولید می شود که این رقم 60 میلیون تن مربوط به روغن پالم است و در واقع رقابتی فشرده میان روغن پالم و روغن سویا در دنیا شکل گرفته است.

قبله ادامه داد: مالزی سالانه 16 میلیون تن روغن پالم تولید می کند که از این رقم 10 میلیون تن آن را به سایر کشورهای دنیا صادر می کند.

به گفته قبله، در سال 92 به میزان 650 هزار تن روغن پالم وارد کشور شده است، ضمن اینکه در سال 83 ، 26 درصد میزان واردات روغن سال 87 معادل 57 درصد، سال 88 معادل 50 درصد، سال 89 معادل 44 درصد، سال 90، 91 و 92 نیز معادل 44 درصد از میزان روغن وارداتی به کشور پالم بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها